"Het assortiment bij Ammerlaan TGI is de laatste jaren geleidelijk aan steeds iets groter geworden. We willen graag het luxere segment in de markt bedienen en daar hoort een divers aanbod bij. Daarnaast zijn we de laatste tijd steeds meer mengkarren gaan maken."
Dat vertelt Dennis Smits, salesmanager bij de kwekerij, over de ontwikkelingen binnen de verkoop. Niet alleen de chique bloemist, ook supermarkten en andere grote retailketens leggen de lat steeds hoger. "Ze willen diversificeren, onderscheidend zijn. Vandaar dat ook grote klanten vaker kleinere en wisselende orders plaatsen, en daar kunnen wij goed op inspelen."
Dennis Smits, eerder deze maand op de Trade Fair. De kweker mocht zich ook verheugen op een tweede plaats in de Greenovation Award.
De digitale centralisering van de verkoop in Floriday is bij deze ambitie behulpzaam. "We zijn er erg blij mee, juist ook omdat we zien dat onze klanten er baat bij hebben. Natuurlijk gaat het niet vanzelf, je moet ermee leren werken, er tijd in steken. Maar het werkt goed en ons aanbod komt er goed in naar voren."
Hij heeft er dan ook vertrouwen in dat de goede verkoop van de laatste tijd doorgetrokken kan worden naar het nieuwe jaar. Tegelijkertijd zijn er zorgen, die zich wat Ammerlaan betreft vooral concentreren op kostprijs en logistiek. "Bijna al onze handel komt van origine uit Costa Rica en Honduras, en de transport is schreeuwend duur en bovendien ontregelt. Wat dat betreft gaan we spannende tijden tegemoet."
De beurs van afgelopen week was tot slot "uitstekend". "Onze klanten, onze buitenlandse klanten, en zogezegd iedereen die je als groene plantenkweker nodig zou kunnen hebben was er."
Ammerlaan TGI
Dennis Smits
Nootdorpseweg 15
2641 BK Pijnacker
+31 (0)15 361 5544
dennis@ammerlaan-tgi.nl
www.ammerlaan-tgi.nl