Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Flitsende kick-off Amaryllisseizoen

Afgelopen donderdag 21 oktober werd het Amaryllisseizoen officieel ingeluid met een ludieke actie. Exporteurs in Aalsmeer, Naaldwijk en Rijsburg werden bezocht door vier mobiele Amaryllis photobooths. De toer langs 50 exporteurs is onderdeel van de promotiecampagne ‘Hello it’s me Amaryllis’ waarin de diversiteit van het Amaryllisassortiment wordt benadrukt door de seizoenen heen.  

In de vroege ochtend zijn vier herkenbare Amaryllisbusjes vertrokken. Volgeladen met boeketten met verschillende Amaryllisen en een achterklep-photobooth had deze mobiele eenheid het doel om 50 exporteurs te bezoeken en verrassen. “Voorheen nodigden wij altijd verkopers van de handel uit om naar onze Meet&Greet te komen, maar door de omstandigheden van de afgelopen tijd was dit natuurlijk niet meer mogelijk”, vertelt promotiecommissielid Gerrianne Boers. “Als promotiecommissie hebben wij dit als kans gezien om langs te gaan bij handelspartijen met een ludieke actie. De mobiele photobooth - die we in vier verschillende busjes hebben opgebouwd - toont ruim 25 variëteiten. Het is een aantrekkelijke wand om foto’s voor te schieten, die via social media gedeeld kunnen worden. De actie is voor ons een uitgelezen kans om het gesprek aan te gaan met handelspartijen.”

Assortiment in de aandacht
“Ons doel is om het brede assortiment van Amaryllis te laten zien gedurende het gehele verkoopseizoen van herfst, winter tot aan het vroege voorjaar. In totaal bestaat het assortiment uit ruim 130 verschillende variëteiten. Elke bloem heeft zijn eigen vorm, kleur en grootte; geen één is hetzelfde,” aldus Broers. De mobiele photobooth is daarnaast op de weg ook een eyecatcher door de herkenbare bestickering. “Je gaat hem het hele seizoen nog terugzien op de weg. Je kunt dus nu dus écht niet meer om Amaryllis heen; hello it’s me!” benadrukt het commissielid.

Promotiecampagne Amaryllis
De promotiecampagne is een initiatief vanuit de snij-amarylliskwekers, in samenwerking met Royal FloraHolland. In opdracht van de promotiecommissie Amaryllis wordt de campagne ontwikkeld en uitgevoerd door het team van Concept Factory. De campagne draait om het omarmen van Amaryllis binnen de seizoensbeleving van de herfst, winter en het vroege voorjaar; Amaryllis is volop verkrijgbaar van oktober t/m maart. Deze strategie geeft bloemisten handvatten om de ‘rauwe’ bloem op slimme wijze binnen de seizoenen te presenteren als showstopper in de winkel.

 

bron: Concept Factory

Publicatiedatum: