Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Larissa Ushriya en Amy Williamson, Portland Flower Market:

Bloemisten proberen ritme van elkaar in sneltempo opvolgende bruiloften in VS bij te houden

"Aangezien bloemisten minder tijd hebben om alles goed te plannen voor bruiloften, moeten ze veel sneller werken dan ze gewend zijn", zegt Larissa Ushriya, General Manager van Portland Flower Market in het Amerikaanse Oregon. Samen met Amy Williamson, markt manager bij het bedrijf, vertelt ze over de drukke werkweken voor bloemisten in het huidige nieuwe bruiloftsseizoen, over hoe bloemen steeds belangrijker worden in de huwelijksdecoraties en over de waarde van marketing.


Larissa Ushriya 

Heel veel bruiloften
In juni, toen er eindelijk weer huwelijksfeesten mogelijk waren, merkten de bloemisten op de Portland Flower Market enkele veranderingen op in de bestellingen ten opzichte van voorgaande jaren. “Normaal is de planningsperiode voordat de bruiloft plaatsvindt veel langer. Maar de afgelopen maand zien we veel meer koppels die zo snel mogelijk willen trouwen, nu bruiloftsfeesten eindelijk weer mogelijk zijn. Bloemisten moeten daardoor nu heel hard werken om de bloemstukken op tijd klaar te krijgen”, zegt Ushriya. Daarnaast legt Williamson uit dat de bloementrends voor bruiloften in de loop der jaren ook veranderd zijn. “Als je op sociale media kijkt, zie je dat bruiden creatievere en niet zo’n strak gestructureerde bloemdecoraties willen. Bloemen worden ook een steeds groter onderdeel van de bruiloftsdecoratie. We zien steeds meer bloembogen en grote bloemstukken verspreid over de tafels, in plaats van kleine boeketten.”



Afzet neemt toe
Tijdens de lockdown kon de Portland Flower Market open blijven, omdat de landbouwsector als essentieel werd beschouwd. Toch stootte de markt op enkele grote obstakels. Alle winkels in de Portland Flower Market sloten bijvoorbeeld hun deuren, behalve The Oregon Flower Growers Association. “Van maart tot Moederdag bleven de verkopers die onze importbloemen verkochten dicht. Gelukkig hebben we ook verschillende bloemisten die lokaal geteelde bloemen leveren. Zij konden wel hun activiteit voortzetten. Veel van onze bloemisten hebben zwarte sneeuw gezien, maar nu gaat het eindelijk weer beter. De aanvoer neemt weer toe en de afzet ligt op dit moment op een historisch hoog niveau.”

Bloementrends en bewustwording
Twee bloemen die er qua populariteit uitsteken op de Portland Flower Market zijn dahlia's en pioenrozen. "Door het warme weer van de afgelopen tijd zijn de dahlia's een maand eerder op de markt gekomen en vliegen ze nu al de deur uit. Het seizoen van de pioenrozen is net afgelopen en die waren op de meeste dagen binnen de eerste paar uur steeds uitverkocht. Qua kleur zien we dat felle kleuren populair zijn, maar ook paars en geel.” De Portland Flower Market werkt momenteel aan een marketingplan, omdat het de aandacht wil vestigen op het belang van bloemen. “In de VS is het lang niet zo gewoon als in andere landen om iemand te bezoeken en hem of haar spontaan een ruiker bloemen te schenken. Daarom proberen we mensen bewust te maken van hoe aangenaam het kan zijn een boeket bloemen te krijgen of omgekeerd, hoe mooi het kan zijn iemand bloemen te schenken. Zo proberen we onze lokale bloemisten te steunen.”

Voor meer informatie:
Portland Flowers Market
Larissa Ushriya
larissa.ofga@gmail.com 
www.pdxflowermarket.com

Publicatiedatum: