Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Enquêteresultaten bloemisten van Moederdag 2021

Hoe was Moederdag 2021 voor bloemisten? Bloemengroothandel Floranext in de VS hield een enquête onder 252 bloemenwinkels (86% in de VS, 8,1% in Canada, 5,4% internationaal) om te vragen hoe de dag verliep voor hun bedrijven. Hier zijn de belangrijkste vier conclusies:

  • De Moederdagverkoop was beter dan verwacht: meer dan 95% van de winkels zeggen dat de verkoop beter of hetzelfde was dan ze hadden verwacht. 
  • De problemen met de leveringsketens hadden geen effect op de energieke staat van de sector, maar hadden wel significante impact op prijzen: bijna 90% kon de bloemen die ze nodig hadden krijgen, maar 31% zei dat de prijzen van de groothandel een stuk hoger lagen dan normaal tijdens deze feestdag.
  • Websites blijven de grootste drijfveer voor de verkoop tijdens Moederdag: de meeste bestellingen worden gedaan via websites van bloemisten, gevolgd door bestellingen via de telefoon. Bestellingen in de winkel zijn minimaal.
  • Artistieke expressie blijft de sleutel tot succes voor bloemenwinkels: boeketten bleven het best verkopen voor meer dan 80% van de winkels.

Om de volledige enquête te lezen gaat u naar www.floranext.com.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer