Klanten en ook ‘de klanten van onze klanten’ van Van Dooren Transport maken al jaren gebruik de Van Dooren Transport-APP, waarmee zij zendingen kunnen opgeven, orderstatussen kunnen inzien en zendingen kunnen track- en tracen.
Ketendigitalisering
Alex van Dooren: "In de sectoren waar wij opereren zien wij dat ketendigitalisering hoog op de agenda staat. In de bloembollensector draait nu bijvoorbeeld een project om de digitale infrastructuur van de sector te versterken. Dit zal volgens de projectgroep leiden tot een 100% digitalisering van alle levernota’s in 2021."
"Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen in de sectoren waarin wij opereren met grote interesse en sluiten wij graag aan bij dit soort digitaliseringsvraagstukken. Als alle levernota’s digitaal van A naar B gaan, dan is het moment daar om ook het transport papierloos te maken. Daar zijn wij nu alvast klaar voor.”
Van Dooren Driver-APP
Met de uitbreiding van een nieuwe Smartphone-APP voor onze chauffeurs en charters die voor ons rijden wordt het mogelijk om vrachtbrieven digitaal te gaan ondertekenen zonder fysiek contact tussen chauffeur en laad- of losrelatie.
De procedure werkt als volgt:
- De opdrachtgever geeft zendingen digitaal op via de Van Dooren Klanten-APP
- De laadrelatie autoriseert de zendingen per rit met een ‘standaard’ handtekening in de Van Dooren Klanten-APP
- De chauffeur tekent met de Van Dooren Driver-APP voor de zendingen die hij of zij komt laden
- De losrelatie autoriseert de zendingen per rit met een handtekening in de Van Dooren Klanten-APP
De digitale vrachtbrief geeft alle betrokken partijen live-informatie betreffende de status van de zending, eventuele op- of aanmerkingen en autorisatie van de zending.
De apps zijn gratis te gebruiken voor alle klanten en laad/losrelatie van Van Dooren Transport en Van Dooren Forwarding en zijn beschikbaar voor zowel iOS als Android.
Voor meer informatie:
Van Dooren Transport
https://www.vandooren.nl/papierloos-transport.html