Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Floréac bundelt alle handelsbedrijven onder één merk

Het Belgisch sierteeltbedrijf Floréac groepeert vanaf begin november alle handelsactiviteiten onder de commerciële naam Floréac. Het familiebedrijf streeft met deze keuze naar meer zichtbaarheid en naar vereenvoudiging voor klanten en leveranciers. De klemtoon ligt nog meer dan voorheen op een sterke samenwerking met klanten, leveranciers en alle andere partners.

Innovating Horticulture Togehter
De herprofilering van Floréac gaat gepaard met een pittige baseline, een nieuwe website en een opfrissing van het logo. Die nieuwe baseline vat kort maar krachtig de nieuwe koers samen: Innovating Horticulure Together. “Innovatie zit vanaf het begin bij Floréac in de wortels verweven” legt Werner Krott (CEO) uit. “En ook het besef dat je de lat pas echt hoog kan leggen door nauw samen te werken met je klanten, je leveranciers en alle andere stakeholders. Samen met hen verder schrijven aan één verhaal.”

Vereenvoudiging over heel de lijn
Voor de klant en in de markt betekent deze fusie vooral een vereenvoudiging. De gespecialiseerde handel - tuincentraketens, tuincentra & bouwmarkten met breed assortiment – worden vanaf nu bediend vanuit één merk: Floréac. “Dat we de krachten nu bundelen onder één sterk merk, werkt een grotere zichtbaarheid in de hand”, legt Werner uit.

Floréac richt zich dus 100% op de gespecialiseerde klanten. De supermarkten in portefeuille vallen onder een ander gespecialiseerd merk: Coverde. “We houden Coverde aan als merk om het onderscheid met Floréac duidelijk te maken. Handel voor supermarkten vereist immers een andere expertise. Op die manier blijven beide merken - Floréac en Coverde - zuiver”, aldus Werner

Twee logistieke platforms
Voor leveranciers zijn er nog steeds twee logistieke platforms: Floréac voor België en Moterra voor Nederland. De naam Moterra blijft dus wel bestaan, dit om het onderscheid België/Nederland in de verf te zetten en zo te vermijden dat leveringen op het verkeerde logistiek platform belanden.

Over Floréac
Floréac is een Belgisch familiebedrijf met stevige wortels in Lochristi en met een Nederlandse tak in Naaldwijk, het hart van de sierteelt aan de FloraHolland Veiling. We richten ons vooral op tuincentra ketens, tuincentra en bouwmarkten. In eigen land maar ook in Europa. Om er maar enkele te noemen: Frankrijk, UK, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk . Er werken meer dan 150 medewerkers en heeft een omzet van meer dan 100 miljoen euro.

Floréac maakt deel uit van de Floré Groep. Dat is een Europese groep actief in veredeling, vermeerdering, teelt van potplanten en de handel ervan.

www.floreac.com

Publicatiedatum: