Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ledenbijeenkomst Cultuurgroep Rozen bij Meilland Nederland

Vrijdagmiddag 18 september jl. was de Cultuurgroep voor Rozen en Rozenonderstammen onder Anthos-secretariaat te gast bij Meilland Nederland in Leimuiderbrug. Op het programma stonden de voortgang van de promotieactiviteiten en sortimentsinnovatie in relatie tot licenties.

Voor het tweede achtereenvolgende jaar werd de ledenbijeenkomst van de Cultuurgroep gecombineerd met de deelnemersbijeenkomst van Promotie Rozen. Bij de opening nam de voorzitter van de Cultuurgroep, Hetty Crooijmans, de stand van zaken van de Floriade, Excellence Roses en andere actualiteiten door. Scholingsconsulent Mariëlle Gooijaers vertelde kort over de activiteiten van Talentboom, waaronder cursussen voor ondernemers. 

Roses4Gardens groeit
Daarna gaf Jessica Ruitenberg van iBulb een toelichting op Promotie Rozen, dat het derde jaar in is gegaan. Het doel van de activiteiten is de toepassing en verkoop van buitenrozen in binnen- en buiteland jaarrond stimuleren. Daarvoor is de website Roses4Gardens beschikbaar in vier taalversies. De Nederlandse versie is uitgebreid en op basis van zoekwoordenonderzoek geoptimaliseerd. Verder vertelde ze dat het aantal bezoekers sinds vorig jaar met 65% is gestegen naar ruim 5.200. Ze liet voorbeelden zien van de persberichten die door diverse websites, kranten en (vak)tijdschriften zijn opgepakt, wat veel free publicity opleverde. Ook zijn afgelopen seizoen nieuwe rozenbeelden gemaakt en aan de beeldbank toegevoegd. De sociale media van Roses4Gardens groeien. Waar vorig jaar het bereik van Pinterest nog ruim 8.000 was, is dat dit jaar tot nu toe, mede dankzij advertenties, al meer dan 100.000. Jessica lichtte toe dat vanwege het internationale karakter voor Pinterest is gekozen. Het bereik van Facebook nam eveneens fors toe, naar meer dan 27.000 dit jaar.

Testlocatie
Klaas Droog, sales en licentie manager van Meilland Nederland, gaf vervolgens een presentatie over de veredeling van kas- en buitenrozen en licenties. Doel is rozen die gezonder zijn, meer geur hebben en bij voorkeur goed op eigen wortel groeien. Op de testlocatie in Leimuiderbrug worden de nieuwe rozen van Meilland International getest en geselecteerd. Pas als de planten voldoen aan hoge eisen komen ze op de Europese markt. Tijdens de rondleiding in kleine groepen over het bedrijf werd duidelijk dat veredelen de kunst van het weggooien is. Van de tienduizenden planten worden er jaarlijks zo’n 5 op de markt gebracht. De bijeenkomst werd afgesloten met een hapje en een drankje.

De Cultuurgroep Rozen en Rozenonderstammen is een zelfstandige Vereniging. Het secretariaat is begin 2016 bij Anthos ondergebracht. Geïnteresseerden in deelname aan de Cultuurgroep of Promotie Rozen kunnen een mail sturen aan vangent@anthos.org.

bron: Anthos

Publicatiedatum: