Vandaag gaat de FlowersExpo in Moskou, Rusland, van start. Zoals elk jaar zal deze driedaagse beurs plaatsvinden in de Crocus Expo, maar door de corona crisis is de opzet dit jaar anders. Aan de traditionele editie is namelijk een online versie toegevoegd, die toegankelijk zal zijn tot en met 15 september. In totaal exposeren meer dan 200 bedrijven uit 8 landen en worden er 40 'business events' georganiseerd. Voor de beurs zijn meer dan 10.000 tickets verkocht.
Exposanten
De exposanten met een fysieke stand zijn hoofdzakelijk de Russische bedrijven, maar er zullen ook een aantal buitenlandse bedrijven hun producten fysieke presenteren, zoals De Ruiter Innovations, Dekker Chrysanten, Straathof, Schneider en Ecuadoraanse kweker Royal Flowers. Ook zal de Japanse bloemenveiling, Japanse Flower Auction, voor het eerst aanwezig zijn op de beurs.
De meerderheid van de buitenlandse bedrijven, zoals Hoek Flowers, Rosen Tantau en Florisol, kunnen niet aanwezig zijn op de beurs en zullen daarom hun producten en services online presenteren.
Business programma
De evenementen van het business programma worden gehouden in de beurshallen en online. In de hallen zal er een conferentie worden gehouden over de vooruitzichten m.b.t. de wereld ná corona.
Veredelaars Rosen Tantau, De Ruiter Innovations en Dekker Chrysanten zullen presentaties houden waarin zij hun nieuwe variëteiten presenteren.
Ook is er een uitgebreid programma voor de bloemist, zoals een bloemisten kampioenschap en verschillende bloemshows.
De evenementen van de traditionele show worden gestreamd en zijn te zien op het online platform.
Voor meer informatie:
FlowersExpo
www.flowers-expo.ru