Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kwekerij de Opstal verbreedt digitale afzetkanalen

Kwekers zien met de komst van Floriday een kans tot het verder professionaliseren van hun handelskanalen. Doordat de afrekening van orders direct aan het digitale platform Floriday gekoppeld wordt, gaan kopers digitaal bestellen op aanbod dat vanuit de kweker bepaald is. Dit geeft een kleinere kans op fouten, wat de keten efficiënter maakt.

Een andere zijde van het verhaal, is dat voor zowel koper als kweker alternatieve handelswijzen verdwijnen. Gezien de ambitieuze deadline van eind 2020 en de omvang van dit project, ziet een groeiend aantal kwekers kansen in het verbreden van afzetkanalen.

Een voorbeeld hiervan is Kwekerij de Opstal. Zij hebben gekozen voor een webshop van Codema, waarmee voorlopig op basis van een veilingbrief wordt afgerekend, maar indien nodig op facturatie kan worden overgeschakeld.

Omer Verschoor van Kwekerij de Opstal: “In grote lijnen zien wij de noodzaak voor FloraHolland om verder te digitaliseren. Daar doen wij graag aan mee. Maar dergelijke projecten brengen ook risico’s met zich mee. Om onze afhankelijkheid van 1 kanaal te verkleinen, hebben wij ervoor gekozen om onze kopers ook van dienst te zijn met een eigen webshop. Bijkomend voordeel daarvan is dat wij van deze webshop onze eigen etalage kunnen maken. Alle producten worden gepresenteerd zoals wij dat graag zien. Ook kunnen wij namens klanten die digitaal niet onderlegd zijn zelf de orders plaatsen via onze webshop. Dit kan gewoon via een app op de telefoon. Wij zijn daarmee klaar voor de toekomst, hoe die er ook uit gaat zien."

Voor meer informatie:
Kwekerij de Opstal
Omer Verschoor
M: 06-24858418
E: info@trosrozen.com
www.trosrozen.com

Publicatiedatum: