Daan Kuik, Jarini

"We kunnen praktisch het gehele arbeidsproces op de tuin uit handen nemen"

Tholen - “Onze core business is absoluut het oppotten, maar de afgelopen jaren zijn we constant bezig geweest om ons dienstenpakket verder uit te breiden. We kunnen de klant steeds een beetje meer ontzorgen, en we zijn nu in feite zover dat we bijna het gehele arbeidsproces van iedere potplantenkweker kunnen verzorgen.”


Oppotten


Uitzetten

Daan Kuik van Jarini Dienstverlening zit dan ook allerminst om werk verlegen. Naast het oppotten moet men denken aan werkzaamheden als het wassen van trays, bakken en potten; het vullen van stektrays en teeltbakken, het vullen van trays en vrijwel alle potmaten, welke ook direct in trays gezet kunnen worden; het oprapen en uitzetten van potplanten; het aanbrengen van vrijwel alle soorten afdeklagen en het stickeren en printen van plantenpaspoorten.


Kijkje op de tuin van Dynaplant


Printen van het plantenpaspoort

“Een mooi voorbeeld hiervan is het werk dat wij doen bij voor Dynaplant”, vertelt Daan. “Dynaplant teelt o.a. clivia’s, een teelt die ruim twee jaar duurt. Wij mogen voor hun de stek na een jaar sorteren, vervolgens zelf oppotten, plantenpaspoort erop printen om deze vervolgens weer een jaar later op denen te laden en over te rijden naar een andere locatie, waar we de planten weer op eindafstand uitzetten. Hier zijn we dan jaarlijks zo’n 8 weken aaneengesloten met 6-10 man voor in de weer.” 


Stek laden & overrijden

Stek sorteren


Trays vullen

Trays vullen en afstrijken

Op oorlogssterkte
Dit zoveel mogelijke “ontzorgen”, merkt Daan, is iets dat veel klanten prettig vinden, en waar hij van zijn kant graag in meedenkt. Zodoende heeft Jarini veel werk, voor veel handen, en heeft zelfs corona hier netto weinig invloed op gehad. “Ondanks de Corona hebben we een goed seizoen gedraaid, het leek bij ons net als bij vele dat dit een seizoen zou gaan worden met grote verliezen. Maar toen we aan het begin van de lockdown een aantal afzeggingen kregen van klanten hebben we gelukkig snel kunnen schakelen door contact op te nemen met een aantal kwekers waarvan we wisten dat die het werk graag aan ons wilden uitbesteden, maar voor wie we normaliter in het hoogseizoen moeilijk tijd konden vinden.”

“Omdat we met hen altijd open en eerlijk hebben gecommuniceerd stond de deur bij twee van de drie direct wagenwijd open en konden we dezelfde week aan de slag, waardoor we weer 8 man extra aan het werk konden houden. Gelukkig veranderde de situatie bij onze vaste klanten al weer snel en hebben wij op volle oorlogssterkte door kunnen draaien.”

Trays wassen

En tot slot wijder zetten

Voor meer informatie:
Jarini Dienstverlening
Daan Kuik
Nieuweweg 9D
2675 BC Honselersdijk
0174 – 516668
info@jarinidienstverlening.nl
www.jarinidienstverlening.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven