Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dennis Meijaard volgt Gerard Top op als directeur sector Bloembollen bij Agrifirm-GMN

Dennis Meijaard neemt het stokje over van Gerard Top als directeur sector Bloembollen en wordt daarmee het nieuwe gezicht van Agrifirm-GMN. Sinds 1 januari 2020 is hij als verkoopmanager van het bloembollenteam verbonden aan Agrifirm-GMN en nam de afgelopen periode de honneurs voor Gerard Top al waar. ‘Met de lancering van ons expertisecentrum bloembollenteelt werd ik meteen al een bekend gezicht voor Agrifirm-GMN en vanaf nu zal ik dat wel vaker zijn.’

Bollenman in hart en nieren
Hij is nog net niet geboren in een veld met tulpen, maar Dennis Meijaard (40) is wel al vanaf zijn geboorte betrokken bij het bollenvak. De kwekerij/broeierij van zijn ouders in de Noordoostpolder heeft hem voor een belangrijk deel gevormd. Zijn interesse ging vooral uit naar de commerciële kant van het vak.

De sector bloeiend houden
‘Het bollenvak is dynamisch, elke dag gebeurt er wel iets. Dat allemaal volgen, bijhouden en erop inspelen is topsport. Daar hou ik van. Bovendien vind ik het mooi om onderdeel uit te maken van de bollensector. Natuurlijk vanwege de producten, de ontwikkelingen en innovaties, maar ook vanwege de ondernemers en hun gedrevenheid.’ Samen met zijn collega’s en de ondernemers ‘de sector bloeiend houden’, dat is wat hem voor ogen staat.

Van binnenuit
Over waar hij zich op wil focussen vertelt Dennis: “In deze fase, vlak na het samengaan van Agrifirm en GMN, is het belangrijk om te bouwen aan het team. Bovenaan de prioriteitenlijst staat klanttevredenheid. Voor mij betekent dit dat de klant een adviseur heeft die hem snapt, bij hem past en met hem mee onderneemt. Dat hij ervaart dat zijn bedrijf en de continuïteit daarvan centraal staan. Belangrijk is ook dat wij onze producten goed en snel leveren.” Hij ziet het als zijn taak dat het team ‘zijn werk goed kan doen’. “Verder vind ik het belangrijk om kritisch te zijn op ons product en onze prestaties en steeds vooruit te kijken om te kunnen inspelen op wat de markt van ons vraagt.” Daarbij brengt hij de kennis en ervaring mee die hij de afgelopen jaren heeft opgebouwd. “Plus het ondernemerschap dat ik van huis uit heb meegekregen. Ik ken het vak van binnenuit, weet wat ondernemers meemaken en voelen. Ik heb het immers zelf meegemaakt. We spreken dezelfde taal.”

bron: GMN

Publicatiedatum: