Dennis Meijaard neemt het stokje over van Gerard Top als directeur sector Bloembollen en wordt daarmee het nieuwe gezicht van Agrifirm-GMN. Sinds 1 januari 2020 is hij als verkoopmanager van het bloembollenteam verbonden aan Agrifirm-GMN en nam de afgelopen periode de honneurs voor Gerard Top al waar. ‘Met de lancering van ons expertisecentrum bloembollenteelt werd ik meteen al een bekend gezicht voor Agrifirm-GMN en vanaf nu zal ik dat wel vaker zijn.’
Bollenman in hart en nieren
Hij is nog net niet geboren in een veld met tulpen, maar Dennis Meijaard (40) is wel al vanaf zijn geboorte betrokken bij het bollenvak. De kwekerij/broeierij van zijn ouders in de Noordoostpolder heeft hem voor een belangrijk deel gevormd. Zijn interesse ging vooral uit naar de commerciële kant van het vak.
De sector bloeiend houden
‘Het bollenvak is dynamisch, elke dag gebeurt er wel iets. Dat allemaal volgen, bijhouden en erop inspelen is topsport. Daar hou ik van. Bovendien vind ik het mooi om onderdeel uit te maken van de bollensector. Natuurlijk vanwege de producten, de ontwikkelingen en innovaties, maar ook vanwege de ondernemers en hun gedrevenheid.’ Samen met zijn collega’s en de ondernemers ‘de sector bloeiend houden’, dat is wat hem voor ogen staat.
Van binnenuit
Over waar hij zich op wil focussen vertelt Dennis: “In deze fase, vlak na het samengaan van Agrifirm en GMN, is het belangrijk om te bouwen aan het team. Bovenaan de prioriteitenlijst staat klanttevredenheid. Voor mij betekent dit dat de klant een adviseur heeft die hem snapt, bij hem past en met hem mee onderneemt. Dat hij ervaart dat zijn bedrijf en de continuïteit daarvan centraal staan. Belangrijk is ook dat wij onze producten goed en snel leveren.” Hij ziet het als zijn taak dat het team ‘zijn werk goed kan doen’. “Verder vind ik het belangrijk om kritisch te zijn op ons product en onze prestaties en steeds vooruit te kijken om te kunnen inspelen op wat de markt van ons vraagt.” Daarbij brengt hij de kennis en ervaring mee die hij de afgelopen jaren heeft opgebouwd. “Plus het ondernemerschap dat ik van huis uit heb meegekregen. Ik ken het vak van binnenuit, weet wat ondernemers meemaken en voelen. Ik heb het immers zelf meegemaakt. We spreken dezelfde taal.”
bron: GMN