Syngenta Flowers Europe wint FleuroStar 2020 met Dahlia Sincerity

Tholen - De FleuroStar 2020 gaat dit jaar naar Syngenta Flowers Europe voor hun Dahlia Sincerity. In het online live event dat gisteren plaatsvond, namen Syngenta Flowers' Dahlia veredelaar Ronald Snijder en Global Head of Flowers Michael Kester de prijs (op gepaste afstand) in ontvangst van Fleuroselect voorzitter Karol Pawlak en Secretary-General Sally van der Horst. Deze prestigieuze prijs wordt eenmaal per jaar uitgekeerd aan die introductie die het duidelijkst de WOW-factor heeft. 


Heike Gronemann, Michael Kester, Ronald Snijder, Karol Pawlak, Ann Jennen, Sally van der Horst  

Dahlia Sincerity nam het op tegen Digitalis Panther (Takii), Petunia Mystical Midnight Gold (Florensis), Petunia Shock Wave Purple Tie Dye (PanAmerican Seed) en Coleus Main Street Hollywood Boulevard (Dümmen Orange). 

De jury was erg onder de indruk: "Een prachtige plant! De kleur en omvang van de bloemen is echt adembenemend. Sincerity is een geweldige blikvanger in grotere bloempotten en springt eveneens in het oog in perken. De enorme bloemen staan garant voor een kleurexplosie tijdens de latere zomerbloei."



Dahlia Sincerity
Wat direct opvalt aan de Dahlia Sincerity zijn de grote bloemen. De volledig gevulde bloemen van deze nieuwe Dahlia kunnen een diameter van meer dan 20 cm bereiken. Sincerity heeft een veelheid aan vroege bloemen met grote roze en witte tweekleurige bloemen met slechts een vleugje geel in het centrum. Deze nieuwkomer is compact en goed vertakt, waardoor hij een goed gevormde achtergrond heeft voor de opzichtige bloei. Deze Dahlia komt het best tot zijn recht in het midden van de zomer en het begin van de herfst en is een slimme keuze voor tuinarchitectuur en grote plantenbakken, of om de eerste gaten in de vaste plantenborders op te vullen.

Prijsuitreiking gecombineerd met livestream
In overeenstemming met de actuele COVID-19 regelgeving werd de FleuroStar winnaar dit jaar bekendgemaakt tijdens een live event dat eveneens online gevolgd kon worden. Twee vertegenwoordigers van elk deelnemend bedrijf waren uitgenodigd naar Floralis te Lisse voor een ceremonie waarbij de regels inzake social distancing werden aangehouden. Meer dan 100 personen volgden de show via de livestream op de Fleuroselect website en Facebook. De opname van de show kan herbekeken worden via beide kanalen. De opname van de show is te bekijken via de Fleuroselect website, maar hieronder alvast een aantal screen shots om een impressie te geven. 

Voor de daadwerkelijke prijsuitreiking kregen alle 5 de kandidaten de mogelijkheid om hun soort voor de laatste keer te presenteren. Hier vertelt Ronald Snijder van Syngenta Flowers Europe meer over de Dahlia Sincerity.

Harm Custers van Takii geeft meer info over de Digitalis Panther. 


Marjolein Kuyucu-Lodder van Florensis over de Petunia Mystical Midnight Gold. 

Jeroen Star van PanAmerican Seed over Petunia Shock Wave Purple Tie Dye.

En last but not least, Alexander van der Kaaij van Dümmen Orange over de Coleus Main Street Hollywood Boulevard.


Sirekit Mol van Beekenkamp Plants, die vorig jaar met de Begonia MacaRouge de FleuroStar Award won, vertelt over hun ervaring na het winnen van de award.

En dan is het zover, tijd voor de prijsuitreiking. Heike Gronemann, voorzitster van de jury kondigt het aan.


And the winner is.... Syngenta Flowers.

Uitgebreide marketingondersteuning
De nieuwe FleuroStar winnaar ontvangt aanzienlijke marketingsteun om zijn marktintroductie succesvol te laten verlopen. Wedstrijdorganisator Fleuroselect voert een promotiecampagne bij de internationale vakmedia en via de eigen social media kanalen. De winnaar wordt eveneens gepromoot op vakbeurzen en industrie-events.

Ook andere spelers uit de industrie ondersteunen de nieuwe FleuroStar winnaar. Waterdrinker, grote Nederlandse groothandel met internationale tuincentra en bloemisten als clientèle, biedt 3-4 weken premium product placement in het Green Trade Center in het volgend seizoen. Stokvis, het productiehuis achter verschillende Nederlandse televisieprogramma's, toont de nieuwe winnaar uitgebreid in 'de Grote Tuinverbouwing'. Pull Position, marketingbureau gespecialiseerd in retailpromotie, biedt een op maat gemaakte promotieactie en DeschPlantpak komt met een lifestyle photoshoot en passend potdesign gecreëerd door de in-house design studio.

Kingfisher en Hagebau vervoegen FleuroStar Jury
Meer dan 30 professionals uit veredeling, productie, handel en retail hebben elke kandidaat geëvalueerd op gebied van visuele impact op het verkooppunt en handelspotentieel. Elk jurylid heeft echte planten gezien, ofwel persoonlijk tijdens de plant line-up bij Takii ofwel tijdens een van de Zoomsessies die hiervoor speciaal werden opgezet.
Heike Gronemann, voorzitster van de jury: "We zijn erg trots op het feit dat belangrijke spelers uit de internationale markt zoals Obi, Intratuin, Jardiland, Waterdrinker, Royal Lemkes, Van Dijk Flora en Royal FloraHolland bereid zijn om onze kandidaten te beoordelen. Dit jaar zijn we bovendien erg vereerd dat Tim Clapp van Kingfisher/B&Q en Eike Jöddicke van Hagebau ons expertenpanel vervoegd hebben. Het succes en de geloofwaardigheid van FleuroStar is te danken aan de diversiteit en expertise van onze jury."

Voor meer informatie
Fleuroselect
info@fleuroselect.com
www.fleuroselect.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven