samenwerking Takii & Muller Seeds

Nieuwe boost voor tuinzaden Sahin

Tholen - Al meer dan 10 jaar geleden, in 2007, nam de Japanse veredelaar Takii het Nederlandse bloemzadenbedrijf K. SAHIN, Zaden over. Sinds die tijd vormt de collectie, tevens een brand met een gerenommeerde naam in de home garden wereld, een vast onderdeel van het assortiment van Takii.


Wim Zandwijk en Ton Kuipers (managing directeur Takii Europe)

Sinds 1 mei is een verandering doorgevoerd in de uitlevering van het Sahin assortiment. Takii blijft grotere klanten direct beleveren, alleen Muller Seeds zal vanaf nu de distributie van de zaden richting de kleine en middelgrote klanten voor zijn rekening nemen. “We hebben er feitelijk 500 nieuwe artikelen bijgekregen”, aldus directeur Wim Zandwijk.

De samenwerking is gezocht omdat Takii, van zijn kant, de focus meer wil leggen op de ‘key crops’ en ‘key areas’. Erik Vesseur, Head of Sales bij Takii Europe: “We hebben de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt. Als zaadveredelaar zijn wij altijd vrij breed georiënteerd geweest, maar omdat je niet alles kunt doen hebben we besloten meer focus aan te brengen.”

Er is daarom een afweging gemaakt: of zelf een tak opzetten waarin de fijnmazige distributie geregeld kan worden, of de samenwerking zoeken met iemand die dat al goed in de vingers heeft. “Toen was het zo geregeld, één keer afspreken met Wim, met wie we overigens al veel langer dan vandaag goed samenwerken, en de win-win was duidelijk. Hij heeft het netwerk en een goeie internetwinkel, wij kunnen ons meer richten op onze key accounts.”

Wim: “Voor een groot bedrijf kunnen kleine orders omslachtig zijn. Mensen willen snel hun bestellingen geregeld en geleverd hebben. Dat is voor ons makkelijker te realiseren, en bovendien maakt de ruime uitbreiding van het assortiment – het betreft vooral veel zomerbloemen – ons nog weer een stukje interessanter in de markt.”

Er is dan ook zonder meer sprake van wat met een duur woord ‘synergie’ heet. Erik: “Nieuwe klanten zien nu ook het Sahin assortiment. Dat genereert weer nieuwe verkoop. Bovendien is het merk op de consumentenmarkt, waar de naam Sahin een zekere bekendheid geniet, het afgelopen decennium minder zichtbaar geweest. Wij zitten veel meer op de B tot B markt, maar Muller komt veel dichter bij die C, de consument. De leveringsbetrouwbaarheid en –snelheid neemt hiermee toe, we maken kortom gebruik van elkaars krachten.

Voor meer informatie:
Muller Bloemzaden BV
Wim Zandwijk
Meer & Duin 216
2163 HD Lisse
T: +31-252-410744
E: wim@mullerseeds.com
www.mullerseeds.com


Takii Europe
Eric Vesseur
Hoofdweg 19
1424 PC De Kwakel
T: +31(0)297-345 700
E: eve@takii.eu
www.takii.eu


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven