Eerste kweker met GreenMaster gekoppeld aan Floriday

Tholen - Als het aan Royal FloraHolland ligt, vindt per 1 januari 2021 alle handel volledig digitaal plaats op Floriday. Dat zorgt niet alleen binnen de eigen gelederen, maar ook bij kopers en kwekers voor uitdagingen. Eigen systemen, andere betaaldiensten en andere marktplaatsen moeten gekoppeld worden en alle binnenkomende orders, of dat nu telefonisch of per mail, via WhatsApp of over de fax is, moeten erin verwerkt worden.


GreenMasters Jim en Mohamed

9 Knots, het bedrijf achter GreenMaster, heeft er een hele dobber aan maar, zo vertellen Jim en Mohamed, developer en consultant bij het bedrijf, het gaat zonder meer de goeie kant op. “Wij hebben zojuist de eerste kweker – Pieter Kolk uit Aalsmeer – via GreenMaster gekoppeld aan Floriday. Dat betekent dat het aanbod en orderverwerking in ons ERP systeem waar nodig communiceren met Floriday. Alle financiële verkeer voor wat betreft zijn afzet loopt nu via Flora Holland, maar natuurlijk kan hij ook, zou hij dat willen, zelf een factuur sturen of bijvoorbeeld toch via een ander platform zaken doen. Net zo de klant de wil.”

Om alle functionaliteiten in FloriDay vanuit GreenMaster te ondersteunen is aanpassingsvermogen vereist. “We moeten snel schakelen, soms bepalen niet wij maar onze klanten het tempo. Zo is zojuist een zogenaamde koplopersgroep van start gegaan, een groep kopers en kwekers die de ins en outs van het systeem van FloraHolland moet gaan verkennen. Onder die kwekers zit ook een klant van ons en hoewel we ervaring hebben met het koppelen van allerhande api’s, nemen zaken als deze plotseling prioriteit.”

Uitdagingen
Het is eigen aan IT, ontwikkelingen gaan altijd snel. Even los van de financiële situatie waarin bedrijven zich op kort termijn bevinden heeft de huidige crisis wat dat betreft weinig invloed op de business. Zo het al iets doet, is dat partijen, en FloraHolland voorop, de digitalisering alleen nog maar meer aanjagen. “Dat maakt dat wij soms ook een stapje extra moeten doen, zoals nu met dat pilot project. Dat geldt ook weer voor onze klanten, die ook niet altijd of per se gevraagd hebben om een nieuw systeem of een nieuwe koppeling. En het mag niet zo zijn dat een klant van ons ineens vastloopt.”

Overigens maken de heren geen verwijten aan het adres van Floriday, integendeel. “Ze hebben het qua documentatie goed voor elkaar. Daarnaast zitten wij en alle andere partijen/software bedrijven die professioneel te dealen hebben met de ontwikkelingen en voortgang van het pakket gezamenlijk in een soort chatgroep, waarin men vragen beantwoord en waarin kennis en ideeën worden uitgewisseld.”

Compleet
GreenMaster is, voor de duidelijkheid, veel meer dan een systeem waarin orders kunnen worden bijgehouden. Het is een allround pakket voor kwekers waarin ook zaken als teeltadministratie, voorraadbeheer, relatiebeheer en administratieve randzaken geregeld kunnen worden. “Er komt bijna altijd maatwerk bij kijken qua inrichting”, besluiten Jim en Mohamed. “Van de ene kant regelt iedere kweker zijn zaakjes op een eigen manier en maakt hij gebruik van een (soms unieke) set aan programma’s. Van de andere kant is de diversiteit aan gewassen en type bedrijven groot. Aan ons de taak alles te ondersteunen, met iedereen samen te kunnen werden en altijd, ook wanneer zich onverwachte zaken voordoen, te zorgen dat de klant aan de gang blijft.”

Voor meer informatie:
GreenMaster
Oude Nieuwveenseweg 11-113
2441 CT Nieuwveen
T: 085-2100195
E: info@greenmaster.nl
www.greenmaster.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven