Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Retail Boulevard toont verse en seizoensdecoraties

Duitsland: etalages kijken tijdens Floradecora

In januari start Christmasworld opnieuw in Frankfurt am Main. Net als de vorige keer heeft Floradecora zijn plaats op de beurs. "We richten Floradecora op als een marktplaats voor verse bloemen in het hart van Christmasworld, in de Galleria", zegt Eva Olbrich, directeur van Christmasworld. "Een nieuwe functie binnen Floradecora is de Retail Boulevard, ontworpen en samengesteld door 2Dezign. Hier zullen professionele bezoekers een winkelstraat ervaren met allerlei visionaire ideeën."

Visionaire winkelstraat
Verse bloemen en planten verrijken alle feestelijke versieringen en ze worden steeds belangrijker voor de detailhandel als aanvullende producten bij seizoens- en feestdecoraties. Maar wat is de beste manier om deze combinatie te presenteren? "Op de nieuwe Retail Boulevard zullen kopers tijdens deze toonaangevende internationale vakbeurs voor seizoens- en feestdecoraties de gelegenheid krijgen om een visionaire winkelstraat te verkennen. Vijf pop-up stores bieden specifieke presentatietips voor het creëren van een aantrekkelijk verkooppunt - speciaal gericht op bloemisten, tuincentra, doe-het-zelfmarkten, supermarkten en meubelzaken."

Eva Olbrich

De Retail Boulevard, het middelpunt in Galleria 0, wordt ontworpen en geënsceneerd door het creatieve Hollandse team van 2Dezign. "Samen met het Christmasworldteam hechten we bijzonder belang aan de juiste mix van wow-effect en verkoopbevorderende aspecten, die echt werken voor de verschillende soorten verkooppunten en doelgroepen. Zo is elke winkel een bron van verbazing met zijn eigen wereld van kleur en producten", legt Rudi Tuinman uit, directeur van 2Dezign. Tijdens dagelijkse rondleidingen door de afzonderlijke winkelconcepten krijgen bezoekers ook tips over hoe ze nieuwe blikvangers kunnen creëren voor het genereren van extra verkopen in hun winkels.

Labels
De producten die op de Retail Boulevard te zien zijn, worden gelabeld met naam, hal en standnummer van de betreffende exposant. Bezoekers, die de producten tijdens de beurs willen bestellen, vinden het volledige assortiment seizoens- en feestdecoraties in Christmasworld Halls 8, 9, 11 en 12, terwijl geschikte verse bloemen en planten te vinden zijn bij Floradecora in de Galleria.

Net als vorig jaar bij Floradecora, zullen er tal van verkoopgerichte presentatietafels zijn voor snijbloemen en planten, waardoor productvergelijkingen snel en eenvoudig zijn en een goed overzicht bieden van het beschikbare assortiment. Op de tafels zijn duidelijk zichtbare productinformatielabels met de details van de exposant, zodat diepgaande discussies kunnen worden gevoerd in de Flower Circles.

In deze Flower Circles houden exposanten presentaties en individuele verkoopgesprekken. Hier worden kant-en-klare arrangementen en versieringen met verse bloemen en planten voor verkoop gepresenteerd. Gekenmerkt door een uniform ontwerp worden de Flower Circles aangeboden door Messe Frankfurt - exposanten hoeven er alleen maar gebruik van te maken. 

Klik hier voor ons fotoverslag van Floradecora 2017.

Over voorgaande jaren
"De afgelopen drie jaar zijn al met al heel leerzaam geweest", zegt Olbrich. "We hebben Floradecora in 2016 gelanceerd in de Galleria. In 2017 hebben we de moedige stap genomen om het over te zetten naar hal 11.1, om voor 2018 te beseffen dat de nabijheid van Christmasworld zo enorm belangrijk was. Vanuit de Galleria hebben kopers de gemakkelijkste en snelste toegang tussen het assortiment verse bloemen en planten van Floradecora en de decoratieve hardware van de Christmasworld-exposanten. Een ander voordeel, zowel voor exposanten als bezoekers, ligt in de gelijktijdige data."

Toekomst
Over de toekomst zegt Olbrich: "We zullen doorgaan met het herzien van de situatie, kijken naar de manier waarop dingen zich ontwikkelen en dienovereenkomstig handelen. Met andere woorden, we zullen de mogelijkheden voor nieuwe klanten voor onze klanten nauwlettend in de gaten houden."

Christmasworld en Floradecora worden gehouden in de Messe van Frankfurt in Frankfurt am Main van 25-29 januari 2019.

Voor meer informatie
Christmasworld
www.christmasworld.messefrankfurt.com

Floradecora
https://christmasworld.messefrankfurt.com/frankfurt/en/programme-events/floradecora.html 

Publicatiedatum: