Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Amerikanen geven ongeveer €2,17 miljard uit aan bloemen voor Moederdag

Amerikanen zullen naar verwachting dit jaar een bedrag van €19,2 miljard aan Moederdag besteden. Dat blijkt uit de jaarlijkse enquête van de National Retail Federation en het Prosper Insights & Analytics. Uit deze enquête blijkt dat 86% van de Amerikanen Moederdag viert en daarbij gemiddeld $180 (€150) per persoon uitgeeft.

“De verwachting voor Moederdag dit jaar is een van de beste ooit,” zegt de directeur van NRF, Matthew Shay. “Met de lente in volle bloei kijken Amerikanen ernaar uit mooie cadeaus voor hun moeders te kopen. Retailers spelen hierop in door een grote selectie aan te bieden, zodat er voor ieder wat wils beschikbaar is." 

De verwachte uitgaven zijn de een na hoogste in de geschiedenis. In 2017 werd met €19,7 miljard een nieuw record bereikt en toen gaven mensen per persoon maar liefst €155,50 uit aan Moederdag. 



Volgens de enquête verwachten mensen €3,8 miljard aan sieraden uit te geven, €3,6 miljard aan speciale uitjes als een een brunch of diner, en €2,17 miljard aan bloemen. Daarnaast wordt nog bijna €2,1 miljard uitgegeven aan cadeaubonnen, €1,8 miljard aan kleding, €1,8 miljard aan elektronica en €1,5 miljard aan uitjes, zoals een beauty dagje. Nog eens €799 miljoen zal worden uitgegeven aan huishoudelijke producten en tuingereedschap, €679,8 miljoen aan wenskaarten, en €413 miljoen aan boeken en muziek.

Uit de enquête bleek verder dat 29% van de deelnemende moeders graag een uitje of 'ervaring' krijgt, zoals een beauty dag, tickets voor een concert of een abonnement op de sportschool. 26% van de moeders krijgt ook een dergelijk cadeau. Deze uitjes worden het vaakst gegeven door 18-34 jarigen. 



“Motherdag blijft voor veel Amerikanen een belangrijke feestdag en dat is dit jaar niet anders", vertelt de directeur van Strategie bij Prosper Insights, Phil Rist. “Mensen tussen de 35 en 44 jaar geven waarschijnlijk het meest uit aan Moederdag dit jaar, terwijl jongere consumenten het vaakst online hun inkopen doen."

Mensen tussen de 35 en 44 jaar zullen dit jaar gemiddeld €187 aan Moederdag uitgeven. Van de jongere generatie tussen de 18 en 24 gebruikt waarschijnlijk ongeveer 62% hun smartphone om prijzen van cadeaus te vergelijken. 

Om het perfecte cadeau te vinden, gaat 35% van de mensen naar de winkel. Daarnaast shopt 29% online en gaat 31% naar gespecialiseerde winkels, zoals bloemisten, juweliers of elektronica winkels. 23% is van plan om bij lokale winkeliers een cadeau te kopen, 22% gaat naar een discounter en 10% gaat naar gespecialiseerde kledingwinkels. 

De enquête, die 7520 consumenten heeft ondervraagd over hun plannen voor Moederdag, is tussen 4-12 april uitgevoerd en heeft een foutmarge van plus minus 1,2%.

Voor meer informatie:
www.ProsperInsights.com
nrf.com
Publicatiedatum: