Van 24 t/m 26 juni vond in de Messe Frankfurt de huis- tuin- en keukenbeurs Tendence plaats. Voor het eerst werd daar dit jaar een plantenbeurs aan gekoppeld, de Tendence Outdoor Living.

Op een buitenterrein van ongeveer 800m2 werden planten en allerlei outdoor producten met elkaar verweven tot een organisch geheel. "Groene planten zijn op een beurs als deze niet meer weg te denken", zegt Pascal Koeleman van 2dezign, een ontwerp- en marketingbureau dat samen met de organisatie voor het groen gezorgd heeft. "De combinatie zoeken tussen hardware en groen is in de retail steeds belangrijker geworden. Daarom wilden wij meedoen en bezoekers, die voornamelijk uit die hoek komen, laten zien hoe groen overal gebruikt kan worden. We zijn toen gaan zoeken naar kwekers en handelsbedrijven die wilden meewerken met als resultaat acht bedrijven die het groen leverden."

Pascal is goed te spreken over de eerste editie van het evenement. "In totaal bezochten zo'n 20.000 mensen Tendence Outdoor Living en waren reacties positief. De organisatie heeft al direct na afloop te kennen gegeven volgend jaar dit plein twee keer zo groot te maken."

Hieronder een impressie van het Outdoor Living event:





















Voor meer informatie:
Tendence
www.messefrankfurt.com