Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Romeo Sommers creatieve brein van de IPM Hotspot
‘Family Garden’ thema Hortivation 2018
Voor de Hortivation, een nieuw en fysiek platform voor innovaties op de IPM Essen (23 t/m 26 jan) is een thema gekozen: ‘Family Garden’. De focus zal daarbij liggen op technologie, (tijds)efficiëntie en duurzaamheid. Wat op grote schaal succesvol door professionele teeltbedrijven wordt gebruikt, werkt ook bij de consument in de tuin, zo is het idee. Daarmee wil Hortivation beproefde technieken en professionele kennis toegankelijk maken voor de consument.
Voor de implementatie en inrichting heeft Hortivation twee grote namen uit de sector kunnen strikken: groenstylist en trendwatcher Romeo Sommers en retaildeskundige Karel de Graaf. Samen zullen de experts de complete beurszaal tot transformeren tot een groene oase.
Zo zal Hortivation 2018 eruitzien: in tegenstelling tot de conventionele vakbeurs zullen de producten van exposanten meegenomen worden in een algemene presentatie in de nieuwe Hotspot van IPM Essen. Bezoekers kunnen in de ‘Family Garden’ terecht voor technologische innovaties, winkelinrichting, POS-concepten, evenementgastronomie en de ‘Grill&Chill’ in de sprekershoek.
In deze ruimte zullen technische snufjes die tuinieren vergemakkelijken gepresenteerd worden, zoals maairobots en aquaponics.
De presentatie, waaraan alle exposanten van de IPM Essen kunnen deelnemen, zal op 800 vierkante meter in hal 13 worden gecreëerd. Het is de bedoeling producten af te geven aan Romeo Sommers, die als creatieve curator zal optreden en het aanbod op vakkundige wijze zal presenteren. In tegenstelling tot de conventionele vakbeurs zal in Hortivation niet het assortiment van individuele bedrijven los van elkaar gepresenteerd worden, maar wordt alles door elkaar heen presenteren.
Retaildeskundige Karel de Graaf zal verantwoordelijk zijn voor de standbouw. Het ontwerp zal een echte winkelsituaties als dat van een tuincentra moeten voorstellen. De hele hal zal er dus gelijkmatig uitzien en aanvoelen. Exposanten van buitenproducten, bijvoorbeeld grillen en tuinmeubelen, kunnen ook aan Hortivation deelnemen. Dagelijkse rondleidingen, verschillende activiteiten en een cateringruimte zullen, zo is de hoop, veel bezoek genereren.
Hier zullen bezoekers kunnen ervaren hoe het tuincentrum van de toekomst eruitziet.
Verschillende type goederen komen hier samen
Geïnteresseerde exposanten kunnen kiezen uit verschillende deelnamepakketten. Het basispakket zal bestaan uit de integratie van de producten in de algemene presentatie en vermelding in het beursblad. Daarnaast is het mogelijk om een advertentie in het beursblad te boeken en/of een spreekmoment in de sprekershoek. Wie een exclusieve presentatie wil kan een stand boeken.
Ook wordt een plek voor discussie en kennisoverdracht ingericht
Mail voor meer informatie over aanmelding voor stands: [email protected]