Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
digitalisering centraal bij nieuwe marktverbindingen

Fotoreportage Westland Event 2016

Tholen - Er zijn nog nooit zoveel manieren geweest om met je klant in contact te komen en tegelijkertijd is het nog nooit zo moeilijk geweest om contact met je klant te krijgen. Dat stelde Danny Mekić gisteren tijdens het Westland Event. Verschillende sprekers vertelden hoe ze nieuwe marktverbindingen proberen te maken. Vooral digitalisering staat daarbij centraal.



Bekijk de fotoreportage hier.

Het Westland Event werd gisteren voor de achtste keer georganiseerd. De laatste jaren is de bijeenkomst al weken van tevoren helemaal volgeboekt. Ook dit jaar zat de zaal vol bij de eerste spreker, Annemieke Roobeek. Zij sprak over de veranderingen in de tuinbouw in de komende tien jaar en volgens haar zijn dat er behoorlijk wat. Een bedreiging voor de sector is de individualisering: in plaats van samen vooruit trekken de sterspelers steeds vaker alleen ten strijde. "Maar gezamenlijk worden grotere stappen gezet en dat is nodig om het cluster voorop te laten blijven lopen."

Ook Danny Mekić sprak over de digitalisering van de wereld en de rol van de tuinbouw daarin en ook hij waarschuwde niet achterover te leunen. "Met Big Data kunnen grote techbedrijven inmiddels al een griepepidemie voorspellen en nu verkopen ze die informatie. Zorg ervoor dat het in de tuinbouw niet zover komt. Ga er zelf mee aan de slag."

Kansen door digitalisering
Dat digitalisering kansen biedt, maar ook veranderingen vraagt is voor Lucas Vos inmiddels ook meer dan duidelijk. De topman van Royal FloraHolland is sinds zijn aanstelling hard aan het werk met het digitaliseren van de traditionele klok. Daardoor gaan er banen verdwijnen, maar komen er ook nieuwe banen bij, ziet hij. En dat is precies wat Ton van Mil van Royal Brinkman ook heeft meegemaakt. Het bedrijf is getransformeerd van offline naar online groothandel. Morgen zijn uitgebreide verhaal.

De dag werd afgesloten met een dynamische presentatie van Paul Smit, over de evolutie van het menselijk bewustzijn.

Bekijk de fotoreportage hier.