Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Michiel Kuipers, Floraconcepts;

De ideale plant-pot combinatie

Tholen - Welke plant combineer ik met welke pot en hoe zet ik die in mijn winkel? Het aanbod is duizelingwekkend, de juiste keuze maken moeilijk en zowel aanbieder als koper lijkt er soms in te verdrinken. Tools waarmee slim geselecteerd en bij voorkeur ook gevisualiseerd kan worden, kunnen uitkomst bieden. Floraconcepts heeft deze in huis.



"We hebben een aantal functionaliteiten geïntegreerd in één webapplicatie”, vertelt Michiel Kuipers, eigenaar van- en creatief brein achter Floraconcepts. “Dat wil zeggen: we hebben verschillende tools, waarmee producten gecombineerd en in de ruimte gevisualiseerd kunnen worden in een gebruiksvriendelijke website bij elkaar gezet. Door slim te selecteren in het aanbod en alleen die producten te tonen waar de interesse van de klant naar uitgaat, wordt deze geholpen snel tot de ideale plant-pot combinatie en schappresentatie te komen."

Concurrentie te slim af

De klant logt in, maakt zoveel combinaties als hij maar wil, zet die op een kar of schap naar keuze en plaatst die weer in om het even welke setting. Dat kan een 'moodboard' zijn als Kerst of Valentijn, maar ook een denkbeeldige huiskamer of de eigen winkelvloer. Komt hij op een presentatie waarvan hij denkt, 'that's it!', dan zorgt Floraconcepts binnen 24 uur voor een professioneel bewerkte afbeelding. "Zet hij deze vervolgens op zijn website of webshop, dan is hij de concurrentie dubbel te slim af. Hij heeft dan een uniek en volledig naar eigen wens samengestelde plant-pot combinatie en de online presentatie is ‘state of the art’."



Beleving
Floraconcepts is primair een tool voor handel en retail, hoewel ook producenten er profijt van kunnen hebben. Immers, de verschillende partijen kunnen elkaar bestoken met creaties en ideeën. Bijkomend voordeel is dat het de discussie enigszins losweekt van alleen maar de centen. Kuipers: "Natuurlijk is en blijf kostprijs belangrijk, maar een van de krachten van het visualiseren is nu juist dat aan het product een gevoel, een beleving wordt toegevoegd."



"'Innovative software for floral programs', dat is in een notendop wat wij leveren”, besluit Michiel. "De markt verandert in rap tempo, de retailer zoekt het steeds vaker bij de bron en kwekers produceren steeds marktgerichter. Maar de crux van het spelletje is altijd hetzelfde: meer verkopen, hogere rendementen, snellere omloopsnelheden. Online is hierin allang niet meer weg te denken en Floraconcepts helpt bedrijven in de sierteeltsector aansluiting te houden bij de digitale ontwikkelingen en de dynamische markt."

Voor meer informatie:
Floraconcepts
Michiel Kuipers
Copierstraat 46,
1433 NT Kudelstaart
M: 06-52533926
E: michiel@floralinnovations.nl
www.floraconcepts.nl
www.floralinnovations.nl