Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
20 t/m 22 maart 2017

Marktverkenning Denemarken & Zweden Nordic Flower Expo

Marketingbureau Sense marketing & more organiseert van 20 tot en met 22 maart 2017 een marktverkenning naar Denemarken en Zweden. Ondernemers die geïnteresseerd zijn in deze Scandinavische landen doen tijdens deze reis kennis en inspiratie op en krijgen handvatten aangereikt voor het genereren van ‘new business’. Bedrijven kunnen zich tevens aanmelden voor een aantrekkelijke package deal. Deelnemers aan deze reis kunnen hun bezoek uitbreiden met een stand op de bloemen- en plantenbeurs Nordic Flower Expo. De Nordic Flower Expo vindt voor de tweede maal plaats in het Zweedse Malmö en wordt georganiseerd door Bureau Sierteelt.



Verkenning in de regio Kopenhagen en Malmö
Kwekers en veredelaars die zich kennis over deze hoogwaardige en stabiele economie van de EU eigen willen maken, is deze marktverkenning een goede start. Paul Ras van Sense marketing & more signaleert kansen voor ondernemers op deze interessante afzetmarkt. Om deze kansen inzichtelijk te maken en te delen met kwekers die zich op deze markt willen gaan begeven, biedt het marketingbureau een driedaagse verkenning aan. Samen met andere geïnteresseerden volgen zij een goed gevuld programma waarin aandacht wordt besteed aan de drie pijlers van de reis: wie is de klant, netwerkaspect en bezoek en/of deelname aan de beurs.

Ken de afnemer
Op het programma staat een bezoek aan een importerende groothandelaar, tuincentrum, supermarkt, bouwmarkt, bloemist en straatverkoper. Waar mogelijk zullen vertegenwoordigers van deze afzetkanalen toelichting geven op hun bedrijf, inkoop en afzet.

Netwerken
Tijdens het reisprogramma is uitgebreid gelegenheid te netwerken met de andere deelnemers van de reis en ervaringen en kennis uit te wisselen. In het programma is een ontmoeting met Landbouw assistent Renske Nijland opgenomen, die namens het Landbouwkantoor Berlijn, vanuit de Nederlandse Ambassade in Kopenhagen nauw betrokken is bij de invulling van het programma.

Beursdeelname en/of bezoek
De laatste dag van de reis, woensdag 22 maart, wordt de beurs bezocht. De reis biedt standhouders de mogelijkheid mee te kunnen gaan met de reis en met een stand aanwezig te kunnen zijn. Voor niet-standhouders betekent dit dat zij de beurs kunnen bezoeken, waar dagelijks ook een bloemistendemonstratie en diverse seminars worden gehouden. Nadere informatie over de thema’s van de seminars volgt in een later stadium.

Waarom Denemarken en Zweden?
De noordelijke regio (Scandinavië en de Baltische Staten) heeft in totaal 32 miljoen inwoners, een stabiele en groeiende economie met het hoogste GDP van Europa en een hoog inkomen per hoofd van de bevolking.

Zo groeide de Zweedse economie ins 2015 met 4,1% en naar verwachting met 2,6% in 2016 (bron: Financieel Dagblad). Ook de andere Scandinavische landen hebben een stabiele groei.

Positieve cijfers
De consumptie van bloemen en planten in Scandinavië is hoog en groeiend: zo groeide de afzet van bloemen naar Zweden met 9,8% in 2015 en 6.0% van januari t/m juli 2016 (bron: VGB). De groei zal naar verwachting de komende jaren door zetten.

Beurs
In 2015 bezochten ruim 2.500 bezoekers de eerste editie van de Nordic Flower Expo met 140 exposanten. Naar verwachting zal de Nordic Flower Expo deze tweede editie flink groeien. Deelnemers aan de reis die meteen een stand boeken ontvangen korting op zowel de deelname als standhouder als op de reis.
Bron: Agroberichten Buitenland
Publicatiedatum: