Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
storingen verhelpen op afstand

Remote service stroomlijnt bloemverwerking

"80 procent van alle storingen worden opgelost op afstand." Dat vertellen Lianca Ruiter en Tessa Klaver van Bercomex, het bedrijf dat de laatste jaren flink naam gemaakt heeft met automatische bloemverwerkingssystemen. De serviceafdeling van Bercomex kan bij storingen inloggen op de machines, deze letterlijk overnemen, storingen verhelpen of kwekers adviseren over optimale instellingen. Hiermee is het dus mogelijk om op afstand service te verlenen. Op de IFTF, die deze dagen gehouden wordt in Vijfhuizen, demonstreert Bercomex bezoekers hoe deze remote service in zijn werk gaat.


Tessa Klaver en Lianca de Ruiter van Bercomex

Het is een mooi voorbeeld van de mogelijkheden van moderne techniek. Is het echt een mechanisch mankement, dan moet er uiteraard nog altijd een monteur aan te pas komen; maar in veel gevallen hoeft er alleen maar iemand op afstand mee te kijken om meldingen of storingen op te lossen. Vanachter de computer logt de serviceafdeling in en kan tal van meldingen, processen en parameters zien; hoe de kweker de machine en de verschillende sorteercriteria heeft ingesteld, hoe de motoren functioneren, etc. Op de beurs kan iedereen 'live' meekijken bij de bloemverwerking op een kwekerij, waarbij de betreffende kweker daar uiteraard van op de hoogte is.



Vernieuwde RoseMatic
Op de beurs kunnen bezoekers tevens kennismaken met de vernieuwde RoseMatic, een systeem dat elke rozensteel sorteert mbv vier camera’s, deze tegelijkertijd op de gewenste lengte snijdt, ontbladerd en ontdoornd en - indien wenselijk - behandeld met een UV-lichtmodule. Rozen worden opgevangen in glijgoten, waarna ze kunnen worden verpakt. Nieuw aan deze uitvoering van de RoseMatic is dat hij is uitgerust met een vernieuwde afritser, inclusief ontblader- en ontdoornfunctie, en een uitgestelde startfunctie waarmee sneller van soort gewisseld kan worden. Inmiddels zijn de eerste RoseMatic systemen, waarmee tot 9.000 stelen per uur verwerkt kunnen worden, in Azië en Zuid-Amerika geïnstalleerd.



Furora Rosa
Ook wordt de Furora, een inmiddels jarenlang beproefd systeem voor de verwerking van onder andere tulpen en chrysanten, verder doorontwikkeld. Zo wordt er gewerkt aan een Furora waarmee ook rozen verwerkt kunnen worden: de Furora Rosa. Met dit systeem kunnen rozen op hoge snelheid verwerkt worden, en kunnen tot 24 verschillende sorteringen worden gemaakt. Momenteel wordt de eerste serie Furora Rosa systemen geïnstalleerd. Hiermee kan volop ervaring in de praktijk opgedaan worden met dit nieuwe rozenverwerkingssysteem.



U vindt Bercomex op standnummer C4.24.

Voor meer informatie:
Bercomex bv
Holenweg 4A
1624 PB Hoorn
T: +31 (0) 229 – 50 21 50 
F: + 31 (0) 229 - 50 21 16
www.bercomex.com