Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

9% meer omzet in derde kwartaal bij Veiling Rhein-Maas

Veiling Rhein-Maas kon in het derde kwartaal van 2016 in vergelijking met het vorig jaar zowel via de veilingklokken en klokvoorverkoop alsook bij de afdeling klokservice meer omzet noteren. In zijn geheel steeg de kwartaalomzet in vergelijking met dezelfde periode van 2015 met meer dan 9 %. Bijzonder heuglijk is de ontwikkeling van klokvoorverkoop, die een constante groei in omzet en aantallen liet zien. Na de invoering van het digitale verkoopkanaal voor alle snijbloemen in maart jl. werden tijdens de maanden juli t/m september online al bijna 2 miljoen stelen verkocht. Daarom kon ook in het derde kwartaal de positieve trend van het jaar 2016 gehandhaafd worden en ligt de tot nu toe behaalde jaaromzet meer dan 4 % hoger dan na september 2015.



Recordmaand juli
Ondanks de zomer- en vakantieperiode was op de veilingklokken in Straelen-Herongen met name in juli en augustus in vergelijking met de vorige jaren een sterkere vraag. De middenprijzen lagen t/m kalenderweek 28 op een voor dit seizoen opmerkelijk hoog niveau. Derhalve bereikte Veiling Rhein-Maas de tot nog toe hoogste omzet in de maand juli sinds de oprichting van het bedrijf. Pas eind augustus daalde de vraag aan de klok door de hoge temperaturen. Ook in september kon Veiling Rhein-Maas het positieve verloop van het derde kwartaal voortzetten en de maand ondanks de bijzonder zomerse temperaturen in kalenderweek 37 met een duidelijke omzetstijging in vergelijking tot 2015 afsluiten.

Meer dan 300 klanten actief in klokvoorverkoop
Één van de redenen voor de positieve ontwikkeling van klokvoorverkoop was de aan het eind van het tweede kwartaal doorgevoerde verlenging van de ‘openingstijden’ van dit digitale verkoopkanaal. Inmiddels hebben meer dan 300 klanten van Veiling Rhein-Maas toegang tot deze online-inkoop vóór de veiling. Steeds meer klanten loggen dagelijks in om het aanbod, dat inmiddels uit meer dan 500 partijen bestaat, te bekijken en in te kopen. Op dit moment bereidt Veiling Rhein-Maas een test voor de aflevering vooraf van via klokvoorverkoop ingekochte potplanten voor. Het doel op de lange termijn is een aflevering vooraf voor zoveel mogelijk veilgroepen potplanten en snijbloemen te realiseren. Ook als reactie op de resultaten van het dit jaar gehouden klantenonderzoek is Veiling Rhein-Maas in 2017 bovendien van plan een update van de gebruiksvriendelijkheid van de online-omgeving uit te voeren.

`Together active´ herfst en internationale aandacht
Een highlight voor klanten en aanvoerders van de marktplaats in het derde kwartaal was de bijeenkomst ‘Together active’, waar in september in totaal 11 aanvoerders van potplanten en snijbloemen hun producten en hun bedrijf aan klanten van Veiling Rhein-Maas in de foyer van de veiling presenteerden. Een echte eyecatcher was de presentatie van de thema’s uit de tweede uitgave 2016 van het in september verschenen klantenmagazine van Veiling Rhein-Maas: ‘Rhein-Maas Temperamenten’. Daarnaast zorgden enkele beursdeelnames voor internationale aandacht: de spoga+gafa in Keulen alsmede beurzen in België (FLORALL) en Polen (Green is Life).

bron: Veiling Rhein-Maas
Publicatiedatum: