Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jan Huisman, De Vakbloemist:

Kweker en bloemist gezamenlijk product laten promoten

De Vakbloemist (devakbloemist.nl) lanceert deze week een nieuwe vorm van bloemenpromotie. Het betreft een campagne waarbij producenten aan de ene kant en de bloemist aan de andere kant samen het product zullen gaan promoten.

De campagne biedt kwekers, veredelaars en leveranciers de mogelijkheid producten landelijke en gezamenlijk met lokale bloemisten te promoten. Jan Huisman, samen met compagnon Mark Doyle oprichter van De Vakbloemist: "Er zijn ruim 3400 bloemisten bij ons aangesloten. Zij delen via hun persoonlijke kanalen zo veel mogelijk het promotiemateriaal dat wij hen aanreiken. Dit resulteert voor kwekers en veredelaars in meer bekendheid van hun product en/of brand en voor de bloemist hopelijk in een betere verkoop. Ook kunnen zij met feedback van klanten andere bloemisten inspireren en de kweker, veredelaar en leverancier hiermee allicht weer op interessante ideeën brengen.”


Jan Huisman, hier op de IPM Essen begin dit jaar

Bloemist en consument in het zonnetje
In deze campagne, “Bloemen voor jou”, wordt bovendien zowel de bloemist als de eindklant in het zonnetje gezet. De bloemist, legt Jan uit, kan naast de nodige promotie en naamsbekendheid prijzen winnen voor de mate waarin hij/zij het promotiemateriaal verspreidt en feedback van consumenten levert. De consument wordt getriggerd mee te doen door het verloten van een bloemetje (via de facebook pagina van de campagne, zie: fb.me/bloemenvoorjou).

De campagne tot slot biedt kwekers een uitgelezen mogelijkheid de eigen producten te promoten. Het beste voorbeeld is allicht de roos die nu in de campagne een centrale rol inneemt: de Red Eagle van Arend Roses. Volgens Jan hebben zij al ruim 20 kwekers die geïnteresseerd zijn in de promotionele activiteiten van De Vakbloemist.





"Samen Groeien"
De Vakbloemist is in 2015 opgericht door Jan Huisman en Mark Doyle en streeft ernaar om voor de bloemist nieuwe en andere manieren te vinden om sierteeltbreed te groeien. Dit gebeurt o.a. door bloemisten met elkaar te verbinden, hun belangen te vertegenwoordigen en de kernwaarden van de vakman terug te brengen naar de lokale ambassadeur in bloemen. Samen groeien, de overkoepelende naam voor alle promotionele activiteiten, is gelanceerd om de bloemisten te verbinden met kwekers, groothandelaren en leveranciers. Zo biedt De Vakbloemist toegevoegde waarde aan beide kanten en kan er gezamenlijk worden ingezet op een groeiende sector.


Voor meer informatie:
De Vakbloemist
Jan Huisman
M: +31(0)642050257
E: [email protected]
www.devakbloemist.nl