Kweker en bloemist delen passie voor dahlia
“Ik heb enorm veel respect voor kwekers”, vertelt Marcel van Dijk, Oogenlust. “Het is mijn taak als vakman om de consument informatie te geven over de zorg die de kweker levert. Ik vind het bijzonder om kennis te maken met Jan. Er komt heel wat bij kijken om deze Dahlia’s zo mooi bij mij in de winkel te krijgen en juist dat vertel ik aan mijn klanten.”
Kweker Jan bezoekt niet zo vaak een bloemist. Jan Theuws: “Ik heb een uitnodiging gekregen van promotiecommissie Seizoensbloemen om mijn Dahlia’s bij Marcel te presenteren. Hier ging ik graag op in. Ik vind het bijzonder om een vakman te ontmoeten, die mijn bloemen en mijn vak met respect behandeld. Ik keek mijn ogen uit in zijn winkel en heb genoten van zijn vakmanschap, waarbij mijn Dahlia’s verwerkt werden in boeketten. De enthousiaste reacties van zijn klanten op de Dahlia-boeketten ervaar ik als waardering voor mijn vak.”
Dahlia ook in magazine met seizoensinspiratie
Deze week verscheen de najaarseditie van het magazine ‘365 dagen bloemen’ met volop Dahlia-inspiratie. Het magazine is beschikbaar in een oplage van 33.000 exemplaren, in vier talen (NL, DE, UK en FR). Bloemisten in Europa ontvangen het magazine rechtstreeks en via exporteurs en groothandelaren.
Beide activiteiten zijn onderdeel van de promotiecampagne Seizoensbloemen. De campagne is het initiatief 2.200 seizoensbloemenkwekers; bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters i.s.m. Royal FloraHolland. Zij zorgen samen voor promotie. Zodat de bloemist elk seizoen én 365 dagen per jaar geïnspireerd wordt door het ongelofelijk mooie assortiment seizoensbloemen.
De najaarseditie van het magazine ‘365 dagen bloemen’ is hier in te zien.
bron: Concept Factory