Hogere waardering voor hotelkamers met bloemen en planten
Is er een toename van de positieve indruk die hotelgasten ervaren als er meer bloemen en planten in de hotelkamer staan? En leidt dat uiteindelijk tot een hogere waardering van het hotel of zelfs tot het kopen van meer bloemen en planten? Royal FloraHolland onderzocht deze vragen op de eerste dagen van de zomer. Twee kamers van hotel Sofitel Legend The Grand Amsterdam werden markant aangekleed met bloem- en plantdecoraties. De eerste gasten zijn enthousiast: "Het brengt een vleugje Amsterdam naar de kamer".
Hoge waardering
Eén van de gasten van een bloemenkamer omschreef het als: "Vol geuren, kalmerend en prachtig!" Naast de sfeerverhogende werking, was er ook veel waardering voor de geurende planten in de badkamer: eucalyptus en lavendel. "Het geeft een extra dimensie aan het ochtendritueel", is hoe een gast het ervoer. Alle gasten zouden de fleurige kamers aanbevelen aan vrienden, familie en bekenden en sommigen zijn zelfs bereid om 5 tot 10 procent meer voor de kamer te betalen.
Bijzondere decoraties
De bloemdecoraties in de kamers zijn ontworpen door The Floral Designers, de vaste arrangeur van hotel The Grand. In de ene kamer is in iedere hoek naast het bed een uitbundige eyecatcher geplaatst van mooie polygonum takken waaraan 200 rode rozen in stijlvolle zwarte buisjes gehangen zijn.
In de andere kamer zijn hangende decoraties met diverse soorten en kleuren vanda's geplaatst. Voor een extra beleving stonden in de badkamer natuurlijke terracotta potten met daarin diverse planten die bekend staan om hun kalmerende werking vanwege de natuurlijke geur.
Experimenteren
Royal FloraHolland onderzoekt op verschillende manieren of de verkoop van bloemen en planten stijgt wanneer de gezondheidsbevorderende aspecten (een groene omgeving biedt ontspanning en verlaagt stress) beter worden belicht. Het 'bebloemen' van deze hotelkamers is één van de experimenten die wordt in dit kader plaatsvinden.
bron: Royal FloraHolland