Nieuwe huisstijl voor Florensis
"Het logo is krachtig en herkenbaar en sluit goed aan bij onze missie om betrouwbaar, innovatief en duurzaam te ondernemen. De kleuren blauw, groen en lila passen goed bij onze bloemen en planten," meldt Leo Hoogendoorn, COO van Florensis. "We zijn er trots op dat we samen met onze medewerkers een gezonde groei hebben doorgemaakt. Door te investeren in innovatieve rassen, automatisering en marketing, maar ook in allianties en leveranciers, kunnen we ons marktleider noemen van een breed productenpakket perk- en potplanten, meerjarigen, snijbloemen, groenten, kruiden en grassen. We kijken met vertrouwen uit naar de komende jaren waarin we verder willen groeien en onze processen nog verder willen verduurzamen".
Het familiebedrijf begon in 1941 als ‘J. Hamer Jr Bloemzaden’ met de verkoop van
bloemzaadpakjes voor consumenten. Vanaf de jaren 70 ging Hamer zich volledig richten op verkoop van zaad en jonge planten aan professionele kwekers en in 1986 startte onder de naam ‘Hamer Plant’ de eerste kwekerij. ‘Florensis’ werd vanaf het jaar 2000 als handelsnaam gebruikt voor alle activiteiten van de diverse bedrijven in binnen- en buitenland.
Anno 2016 is het bedrijf met productievestigingen in Nederland, Kenia, Ethiopië en Portugal en zes eigen verkoopkantoren in Europa, onderscheidend door het brede productenpakket, de productieketen in eigen beheer, de distributiekracht en een opvallend hoge klantenbinding. Daarmee won Florensis in 2015 de Tuinbouw Ondernemersprijs en afgelopen januari de International Grower of the Year Award in de categorie Young Plants.
Een korte video-impressie van de opening is te zien in onderstaande video:
Voor meer informatie:
Florensis
Langeweg 79
3342 LD
Hendrik-Ido-Ambacht
www.florensis.nl