Nieuwe Veilen hot topic op algemene ledenvergadering FH

Samen kijken naar de toekomst van de klok

Ronald Teerds is sinds maart programme director van Het Nieuwe Veilen. Tijdens de regiobijeenkomsten en het Klantenplatform heeft hij inzichten en ervaringen van kwekers gehoord. Wat gaat goed bij de klok en moeten we zuinig op zijn? Maar ook, wat gaat minder goed en zou moeten veranderen? Wat gaat er de komende maanden gebeuren met Het Nieuwe Veilen?


In de stand van Het Nieuwe Veilen. Uiterst rechts, Ronald Teerds (foto: FloraHolland)

Tijdens de algemene ledenvergadering (alv) was het druk bij de stand van Het Nieuwe Veilen. Volgens Teerds was er veel herkenning bij de kwekers. "Er wordt gesproken over het feit dat het anders moet omdat de klok steeds onvoorspelbaarder wordt met als gevolg een grillige prijsvorming. Tijdens de regiobijeenkomsten is een veel genoemde suggestie om het aanbod voor de klok meer te reguleren. Hoe dit er exact uit zou moeten zien en wat de effecten zijn, moet natuurlijk nog verder uitgewerkt worden.

Zuinig op de klok
Wat kan er beter volgens de kweker? Ronald: "Er spelen nu teveel 'kwaliteitsissues' op de klok. Als je zuinig bent op de klok, moet je dit voorkomen." Daarnaast geven kwekers aan dat er een grotere informatiebehoefte is. "Klanten moeten beter geïnformeerd worden over het aanbod. Hiermee kan de markt beter inspelen op de actuele situatie. Dit zijn veel gehoorde geluiden".

Uniek instrument
In het Klantenplatform was één van de suggesties om de klok in de toekomst te digitaliseren, omdat dat kostenverlagend zal werken. Tegelijkertijd vindt men dat de fysieke klok een uniek instrument is omdat er in korte tijd veel transacties plaats kunnen vinden. Teerds: "Velen vragen zich af of de klok in een aanbodsmarkt nog wel het juiste instrument is voor de verkoop van bloemen en planten."

Met iedereen in gesprek
De komende maanden gaat Teerds met zijn team verder in gesprek met klanten, kwekers en branchevreemde bedrijven. Tot 1 juli worden er per locatie van FloraHolland klantenbijeenkomsten gehouden. Al deze input moet vertaald worden naar theorieën, die deze zomer getoetst worden. In het najaar komen hier dan scenario's uit en daaruit moet er een worden gekozen. Alles met als doel om een marktplaats te realiseren waar leden en hun klanten op de meest effectieve en efficiënte wijze transacties kunnen doen.

Bron: FloraHolland

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven