Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Haalbaarheidsonderzoek naar Experience Center Floriworld

FloraHolland en Waterdrinker hebben KondorWessels Projecten gevraagd om in samenwerking met Impeerium projectontwikkeling, OeverZaaijer architecten en Jora Vision een haalbaarheidsonderzoek te doen voor het Experience Center Floriworld, een iconisch Tulpgebouw van 30 meter hoog. Floriworld moet een educatieve attractie worden waar de wereld van bloemen en planten op een bijzondere manier kan worden ervaren en beleefd. Het is een complex waar jaarlijks 350.000 binnen- en buitenlandse bezoekers enthousiast moeten worden voor de sierteelt. Met de inzet van 3D-techniek, virtuele werkelijkheid en veelvuldig gebruik van echte bloemen en planten wordt de sector gepresenteerd waarin de Nederland marktleider is.

VolkerWessels onderneming KondorWessels Projecten heeft de opdracht om de komende maanden partners en exploitanten te zoeken die willen investeren in Floriworld. Dit moet leiden tot een reëel en uitvoerbare advies inclusief een business plan. Besluitvorming over de daadwerkelijke uitvoering en met welke partners/investeerders dit gebeurt, vindt in het najaar van 2015 plaats. Floriworld is een initiatief waar de initiatiefnemers al veel bijval voor hebben gekregen in de regio van bedrijven en overheden.

Op basis van de strategie FloraHolland 2020 heeft de directie van FloraHolland geconcludeerd dat een Experience Center mede invulling kan geven aan een van de hoofddoelstellingen van de strategie: Méér consumenten geven méér uit aan bloemen en planten.

bron: AgriHolland / FloraHolland, 12/06/15 
Publicatiedatum: