Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi stuwt Duitse Fairtrade-omzet naar €827 miljoen

De omzet van Fairtrade-producten steeg in Duitsland in 2014 naar € 827 mln. De stijging is voor een groot deel te danken aan supermarktketen Aldi. Dat schrijft Fairtrade Deutschland in het jaarverslag 2014/2015. De omzet van Fairtrade-producten lag in 2014 met € 827 mln 26 procent hoger dan het jaar ervoor. Koffie, bananen, bloemen en cacao waren samen verantwoordelijk voor 69% van de totale omzet. Volgens het verslag is de sterke groei van Fairtrade-bananen en koffie te danken aan het nieuwe beleid van supermarktketen Aldi.



De Duitse supermarktketen werkt sinds 2014 nauw samen met Fairtrade certificeringsorganisatie TransFair. Het bedrijf introduceerde naast andere producten Fairtrade-bananen en -koffie in alle Duitse vestigingen. Volgens TransFair stopt de invloed van Aldi niet bij de hoeveelheid Fairtrade-producten die het bedrijf zelf verkoopt. De supermarkt wordt in Duitsland beschouwd als trendsetter op het gebied van productprijzen. De organisatie hoopt dat deze invloed ook doorwerkt met betrekking tot een duurzamer assortiment.

Aldi verduurzaamt niet alleen het assortiment. Eind 2014 opende het bedrijf twee filialen in Nederland, die hun eigen energie opwekken via zonnepanelen.

Bron: duurzaambedrijfsleven.nl
Publicatiedatum: