Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Praxis start op 5 locaties met tuincentrum concept

Op 11 maart heeft de lancering plaatsgevonden van Praxis Tuincentrum. In Amsterdam, Heerlen, Beverwijk, Venlo en Roermond konden klanten kennismaken met het nieuwe winkelconcept van de bouwmarkt, waarbij de focus volledig ligt op groen. Na een verbouwing van enkele maanden konden de winkels, die volledig gefocust zijn op groen en op het buitenleven, hun deuren openen. De nieuwe tuincentra passen in de strategie van Praxis om een prominente rol te spelen in de groeiende vraag naar tuinproducten.



Onderscheidend aan Praxis Tuincentrum is dat de winkels volledig gericht zijn op het buitenleven en voor het overgrote deel uit groen bestaan. Daarnaast richt de nieuwe winkel zich ook op dierbenodigdheden, tuindecoratie en is in elke winkel een horecagelegenheid ingericht. Praxis ziet de behoefte van de klanten op het gebied van buitenleven aanzienlijk groeien. Voor de nieuwe tuinformule is Praxis een samenwerking aangegaan met een franchiseonderneming, die in 2014 drie Intratuin vestigingen in Roermond, Heerlen en Venlo exploiteerde. Samen met de drie franchisevestigingen in Limburg zijn ook twee bestaande tuincentra van Praxis omgebouwd naar de nieuwe formule.

In onderstaande filmpje vertelt Joost de Beijer, algemeen directeur Praxis, dat hij erg trots is op wat zijn bedrijf over de afgelopen maanden voor elkaar heeft gekregen. "Het is ons gelukt om het assortiment van een tuincentrum en het assortiment van een bouwmarkt samen te voegen tot een geheel. Nu is het een echte 'beleveniswinkel' geworden." Verder geeft De Beijer aan overtuigd te zijn van het slagen van de formule. "Er is ruimte genoeg voor in de markt en hiermee gaan wij een verschil maken.


Bron: Praxis

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer