Terugblik TuinZaken Retail Experience 2017
De tuinretail beleefde twee drukke dagen: van de talkshow Garden Retail 3.0 met drie buitenlandse tuincentrumondernemers tot de Experience Tours langs de inspiratiepleinen en van de keynotes van prominente sprekers als Chantal Riedeman en René Boender tot het ondertekenen van de nieuwe Greendeal voor gewasbescherming in de tuin door het bedrijfsleven, de tuinbranche en het ministerie van Infrastructuur en Milieu - er was voortdurend bedrijvigheid.
fotocredit: Fred Roest, Tweeluik.com
TREx Awards
Voorafgaand aan de TuinZaken Retail Experience zijn op woensdag 8 februari tijdens het feestelijke TuinZaken Garden Retail Experience Gala negen TREx TuinZaken Retail Awards 2016 uitgereikt. De TREx Awards geven de tuincentrumbranche een positieve impuls en een blijk van waardering aan diegenen die investeren in innovatieve, groene en vooruitstrevende ontwikkelingen.
Er zijn negen TREx Awards 2016 uitgereikt: Tuinonderhoud en gereedschap - Pokon Naturado, Groen binnen - Smit Kwekerijen, Groen buiten - Wandhangers, Mts N. Van Geest, Inrichting en sfeer indoor - Lemetex , Inrichting en sfeer outdoor - Velda, Dierenartikelen - Renske Natural Petfood , Retailer van het jaar - Koos van Haaster, Tuincentrum De Bosrand, Karel Verdonschot Award - Tjeerd Posthumus, TPK Media & Events en de Innovatie Award is voor het concept Leven in de tuin van Intratuin.
Pottenveiling
Speciaal voor het TREx 17 gala hebben een aantal kunstenaars tien potten van Artstone (ter beschikking gesteld door Ter Steege) op excellente wijze beschilderd. De verrassende serie POT art is tijdens het gala geveild door veilingmeesters Marcel Koene en Jeroen Toet. De opbrengst komt geheel ten goede aan De Vlinderstichting die zich inzet voor de bescherming van vlinders en libellen in Nederland. Directeur Titia Wolterbeek van De Vlinderstichting nam op 10 februari een cheque van 11.250 euro in ontvangst.
Opzet
De TREx bestaat uit een grote concept store (7.000 m2) ingericht als een tuincentrum van de toekomst waarin ruim 120 toonaangevende leveranciers uit de tuinbranche participeren. Zij tonen de nieuwste producten en concepten van de voorjaar/zomer collecties 2017 zoals dat effectief in het tuincentrum gepresenteerd kan worden. Nieuwe onderdelen zijn de DPK concept store, een bloemenwinkel gerealiseerd door florist magazine De Pook en de Xmas Experience met de nieuwste kerstpresentaties voor 2017. Met het Green Truck Festival richt de TREx zich op een jonger en hipper publiek.
Thema
Het overkoepelende thema van TREx 17 was Growing Emotion – het creëren van de juiste emotie bij de klant kan er namelijk voor zorgen dat je meer verkoopt. De Experience Shop bestaat uit vijf verschillende belevingsgebieden met inspiratiepleinen - Outdoor Living, Gardening, Living Garden, Me and my Pet en @Home – waar het creative team liet zien hoe je de huidige trends heel goed kunt vertalen naar de winkelvloer.
De volgende TuinZaken Retail Experience zal plaatsvinden op 7, 8 en 9 februari 2018.
TuinZaken Retail Experience wordt georganiseerd door TPK Media & Events | Uitgever van TuinZaken en Garden Retailer
Klik hier voor foto’s van de TuinZaken Retail Experience 2017 zijn te vinden op (fotocredits: Foto’s Fred Roest en Hans Hebbink)
Voor meer informatie:
TPK Media & Events
T. +31 (0)46 4818 600
E. info@tpk-media.nl
www.tr-ex.eu