Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verkoopdisplay Kratiste maakt duurzaamheid zichtbaar op winkelvloer

Kratiste produceert in Geldermalsen 100% natuurlijke klimstokken gemaakt van Olifantengras en aardappelresten. Deze klimstokken hebben zelfs een natuurlijke structuur waar de plant tegen aan groeit, net als in de natuur tegen de structuur van de boomschors. Minimaal net zo belangrijk is dat de consument hierdoor direct ziet dat het product duurzaam & natuurlijk is.

Nu komt Kratiste met een winkelconcept waardoor retailers hun duurzaamheid op de winkelvloer tastbaar kunnen maken voor de consument.

Gratis verkoopdisplay
Op de Trade Fair in Aalsmeer deelt Kartiste gratis verkoopdisplays uit aan exporteurs, die deze met hun klanten kunnen delen. Grotere retailers (+50 winkels) mogen zelfs een ontwerp met logo aanleveren, waarna de bak gratis en volledig gemonteerd aan de exporteur wordt geleverd op een Deense kar. In eerste instantie worden maximaal 1000 displays uitgeleverd, in samenwerking met diverse exporteurs.

De onzichtbaarheid van duurzaamheid
Het idee om door middel van verkoopdisplays het Kratiste assortiment te verkopen is ontstaan omdat de duurzaamheid van planten vaak relatief onzichtbaar is voor consumenten. Zonde, want als de consument het product niet op waarde kan schatten dan wordt het prijspunt snel een obstakel. Als de consument een niet-duurzaam en duurzaam product van elkaar kan onderscheidend blijkt deze wel vaak bereidt een klein beetje meer te betalen.

Een-tweetje
De een-twee tussen de verkoopdisplays en de planten blijkt goed aan te slaan. Dit blijkt uit de testen met een toonaangevende Nederlandse retailer. Omdat het display het verhaal achter de 100% natuurlijke klimstokken duidelijk maakt, slaat dit ook op de planten. Voor de consument wordt het dan ook duidelijk waarom de planten naast of achter het display duurzamer zijn dan voorheen.

Terugkerende, duurzame omzet
Als men planten koopt dan zal de consument terugkomen voor een verlengstuk nadat de plant de bovenkant van de klimstok heeft bereikt. Dit zorgt ervoor dat de retailer terugkerende, duurzame omzet maakt met de Kratiste displays in samen met een uitgebreid assortiment aan planten met een Kratiste klimstok. Diverse belangrijke kwekers in de sector zoals CoBaplant, Zeurniet, Persoon Potplanten, FachJan, KAP, Montis en Plantanious, maken hun teelt al duurzamer met Kratiste klimstokken.

Voor meer informatie:
Kratiste B.V.
Bosmanskamp 22
4191 MV Geldermalsen
T: +31 (0)85 10 54 000
info@kratiste.com
www.kratiste.com

Publicatiedatum: