Detail/retail

Mystery Shopping Velt ontkracht Green Deal

"Tuincentra promoten vooral pesticiden"

In 2017 ondertekenden diverse partijen de Green Deal ‘Verantwoord particulier gebruik van gewasbeschermingsmiddelen’. Ze engageerden zich om alternatieven voor pesticiden te promoten. Een jaar na ondertekening voert Velt een mystery shopping uit in 25 tuincentra. Het resultaat: de meeste tuincentra…

Extra prijzen voor de Wim Hazaleer Trofee 2018

Bloemisten Peter van de Velde en Linda Verbeek bieden de nummer twee en nummer drie  van de Wim Hazelaar competitie een aanmoedigingsprijs aan. De bloemist is degene die de consument de beleving verkoopt. Op 7 & 8 november zullen 12 internationale bloemisten een creatieve strijd met elkaar aangaan om de Wim Hazelaar…

Bloemisten volgen basistraining social media bij Plantion

Bloemisten die bij Plantion de online training ‘Social media – de basis’ hebben afgerond, krijgen woensdag 3 oktober hun diploma. De uitreiking is direct na afloop van de klok…

23 september

Vakbloemist trommelt bloemisten op voor bijeenkomst Bloemisten Netwerk

Dit weekend (23 september) is er weer een nieuwe MeetUp georganiseerd door Master Florist (De Vakbloemist) en het Bloemisten Netwerk. Gerbera United zal dit evenement hosten samen met Ben van der Kooij Orchids.   De designers Pascal de Laat en Thijs Harmens zullen demonstraties verzorgen met producten  van de aanwezige en ondersteunende partners. Er…

Team Gerbera van Dümmen Orange Bloemisten Meet-up 2018

Wat is er nu precies verkrijgbaar aan nieuwkomers, bestsellers en specialiteiten in de bloemenbranche? Wat kunnen bloemisten met het (nieuwe) aanbod, waar hebben ze behoefte…

Bloemistenwebshop Broekhof groeit explosief

Vier jaar geleden opende Broekhof een webshop voor bloemisten en dat blijkt de groothandel in bloemisterijartikelen geen windeieren gelegd te hebben. Inmiddels heeft men…

VBW blikt terug op geslaagd vakevent


Op woensdag 5 en donderdag 6 september stond De Basiliek in Veenendaal in het teken van Florall Inspiration. Ruim 1.500 bloemisten, medewerkers, studenten en andere vakgenoten brachten een bezoek en keken hun ogen uit bij de prachtige arrangementen, wedstrijden, demonstraties en workshops. VBW blikt…

Intratuin lanceert ‘Het Groene Boekje’

Met het oog op het najaar en het boosten van het daarbij behorende plantenschap heeft Intratuin een opvallende campagne gelanceerd. Het tuincentrum zal 'Het Groene Boekje' gaan verspreiden, een soort stijlgids met daarin verschillende groentrends en verzorgingstips. Het Groene Boekje Het boekje is "een…

thema: Geniet van een gulle herfst

Nieuwste editie '365 dagen bloemen' is uit

De najaarseditie van het inspiratiemagazine ‘365 dagen bloemen’ is verschenen. Het magazine is onderdeel van de gelijknamige promotiecampagne voor seizoensbloemen. Het magazine bereikt 36.000 bloemisten in Europa: rechtstreeks én via een fijnmazig netwerk van exporteurs en groothandelaren. Het…

Goedegebuure presenteert nieuw merk voor woonaccessoires

GOODS by Goedegebuure is een nieuw merk voor woonaccessoires onder de vlag van Goedegebuure Natural Decorations. Op de beurs TrendZ in Gorinchem gaat zij officieel van start…

vrijdag 14 september, Zundert

Floweracademy biedt 1-daagse cursus Category Management

Op vrijdag 14 september is er de 1-daagse cursus Category Management speciaal voor kwekers en handelaren in Zundert en omgeving. Je leert in één dag alles wat belangrijk is om de grootschalige retail te kunnen beleveren. De cursus is compact, interactief en praktisch. De cursustijden zijn van 8.30 tot…

Noors tuincentrum breekt grens 100 miljoen aan bloemen

De gebroeders Erling en Ola Ølstad begonnen begin jaren ’80 met één Mester Grønn winkel. Nu heeft Mester Grønn 119 filialen in Noorwegen. Erling en Ola zijn respectievelijk administratief directeur en bestuursvoorzitter. De afgelopen vijf jaar is de omzet van Mester Grønn met meer dan 30 procent…


© BPnieuws.nl 2018