Leif Mortensen, EuroFlora:

"Waarschijnlijk onze beste Moederdag ooit"

Goed weer betekent een goede Moederdagverkoop. Maar is dat ook zo? Volgens Leif Mortensen, managing director bij het Deense bloemen- en plantenexportbedrijf EuroFlora, klopt dit inderdaad: "We hebben nog geen cijfers, maar dit jaar was misschien wel onze beste Moederdag ooit, in ieder geval de beste in de afgelopen jaren. En dit komt 100% door het fantastische weer."


Leif Mortensen en Mikael Pedersen tijdens de IPM Essen 2018 in Essen, Duitsland.

Hoge vraag
Euroflora verhandelt Deense bloemen en planten in Scandinavië, Duitsland en Oostenrijk. En in deze landen (behalve in Zweden) werd Moederdag dit jaar gevierd op 13 mei. Volgens Mortensen hadden ze de afgelopen weken geweldig weer, vooral in het afgelopen weekeinde en droeg dit in alle landen bij aan een hoge vraag.

Campanula: topverkoper
De potrozen en campanula’s zijn altijd Euroflora's topverkopers voor Moederdag en dit jaar deden vooral de campanula’s het heel goed. Ook was er dit jaar een hogere vraag naar hortensia's. Naast de planten was er ook veel vraag naar het keramiek van hun dochteronderneming EuroTrend. "Ook voor hen was Moederdag dit jaar zeer succesvol."

Beter dan vorig jaar
Maart, april en mei zijn de drie belangrijkste maanden voor EuroFlora - ongeveer 40-50% van hun omzet wordt in deze maanden behaald. Dit jaar verschilde de verkoop per maand sterk, maar alles bij elkaar was het waarschijnlijk gunstiger. "Vorig jaar hadden we een fantastische maart, slechte april en OK mei. Dit jaar hadden we (vanwege het koude weer in Europa) een slechte maand maart, goede april en hebben we tot nu toe een fantastische maand mei. En met Moederdag op 27 mei in Zweden denk ik dat dit een beter jaar wordt voor ons."

Voor meer informatie:
EuroFlora
Leif Mortensen
Email: leifm@euroflora.dk
www.euroflora.dk



Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2018