campagne KAVB en stichting Boer Bewust

Bloembollenbedrijven informeren hun omgeving met borden

Bedrijven in de bloembollensector gaan bewust om met hun teelt en hun omgeving. Bedrijven kunnen dat nu ook laten zien met de slogan ‘Bewuste boeren kleuren de wereld’. Er zijn borden ontwikkeld die bedrijven kunnen plaatsen in hun bollenveld of bij de oprit. Er is een ontwerp met tulpen en een ontwerp met lelies. Deze campagne is opgezet door de KAVB en stichting Boer Bewust. De borden kunnen worden besteld op de website van de KAVB (www.kavb.nl).



Het doel van de campagne ‘Bewuste boeren kleuren de wereld’ is om te laten zien dat bedrijven op een bewuste manier omgaan met het gebruik van water, energie, meststoffen en gewasbeschermingsmiddelen. Bloembollenbedrijven hebben in de afgelopen decennia enorm geïnvesteerd in het terugdringen van de milieubelasting van de sector. Elk bedrijf in de sector is bezig met het verder verduurzamen van de teelt van bollen en bloemen. Ondernemers kunnen de borden gebruiken om deze boodschap ook meer uit te dragen.



Burgers en consumenten lijken steeds verder af te staan van de agrarische sector. Onbekend maakt onbemind. Ondernemers in de bloembollensector willen daar graag iets aan doen. Zo zijn er regelmatig open dagen op bedrijven en vinden er evenementen plaats waarbij bedrijven zich laten zien aan de omgeving. Enkele voorbeelden van aansprekende evenementen zijn ‘Bloeiende Zijpe’ (Noord-Holland), ‘Tulpenpracht bij Nacht’ (Drenthe), ‘Bollenstreek in Bedrijf’ (Zuid-Holland) en het ‘Tulpenfestival’ (Flevoland). De nieuwe borden zijn een aanvulling om jaarrond de sector te kunnen laten zien aan de omgeving.

bron: KAVB


Publicatiedatum: 20-2-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

25-5-2018 Bollenmijt kent drie soorten mannetjes
22-5-2018 Tegenstelling tuinbouw - natuurbeheer is schijn
14-5-2018 Met galmug de bladluis in rozen te lijf
25-4-2018 Nieuwe besmetting bruinrot in roos bevestigd
6-4-2018 "Snellere verandering voor duurzame teelt hard nodig"
6-4-2018 Houweling betreedt de markt van biostimulanten
5-4-2018 Minder gewasbeschermingsmiddelen bloembollen in Flevolands oppervlaktewater
21-3-2018 Milieuvoetafdruk uitrekenen kan veel simpeler
8-2-2018 "Je hoeft bij lange na niet alle 358 bijensoorten te kennen"
5-2-2018 Flower Science Café: Bewust of Biologisch telen
31-1-2018 Europese samenwerking voor kleine toepassingen
26-1-2018 Flora Flower overgenomen door L&M Groep
12-1-2018 Verhoging plantweerbaarheid met endofyten
11-1-2018 Steeds minder beschermingsmiddelen in Vlaamse tuinen
22-12-2017 Geraniums fleuren bio-limonade op
15-12-2017 Megabestellingen voor bio-plantenkwekerij Dependens
14-12-2017 Vraag en aanbod biologische planten een boost geven
24-11-2017 Waarom de Barometer Duurzame Bloemist wel/niet van de grond komt
15-11-2017 Start programma ‘Groene gewasbescherming en bestuivers’
30-10-2017 Growfun aan de slag met bioplastic Rodenburg Biopolymers

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code