Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
In gesprek over duurzaam kweken

"Consument vertrouwt graag op stickertje van keurmerk"

Bewust of Biologisch Boeren was een thema dat veel bezoekers trok naar het Flower Science Café van donderdag 8 februari. Van der Slot Tulips – binnenkort de naam waaronder de broers Jan en Frans van der Slot hun bedrijf runnen – was gastheer voor zo’n 90 ondernemers, onderzoekers en onderwijs- en overheidsvertegenwoordigers.

Het werd al snel duidelijk dat het woord 'bewust' niet voldoende de lading dekt, maar dat de ondernemers vooral bezig zijn met verantwoord ondernemen. Cock Hulsebosch verwoordde namens de coöperatie NLG Holland hoe zij zich vooral op de bodemweerbaarheid en -samenstelling concentreren.



Gerard Top van GMN zette de discussie verder op scherp met een aantal pittige uitspraken en een mooie analoog met de wielersport. Wim Uljee, die namens SKM sprak over het nieuwe keurmerk PlanetProof, legde uit dat de consument graag vertrouwt op een stickertje van een keurmerk.

Na afloop van de paneluiteenzetting werd er nog flink nagediscussieerd tijdens de netwerkborrel. Dat het verantwoord moet, daar was iedereen het wel over eens, maar het niveau waarop of gestuurd door wie of met welk merkteken eraan, daar zal nog lang over worden gesproken.

Publicatiedatum: