Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mijn Bloemist magazine verdwijnt

VBW gaat ondersteuning bij promotie anders invullen

In de afgelopen periode heeft VBW in overleg met bloemisten en strategische partners de invulling van het promotie-ondersteunings-programma geëvalueerd. Conclusie is dat het huidige ‘Mijn Bloemist’-programma in het algemeen en het Mijn Bloemist-magazine in het bijzonder, in de afgelopen jaren hebben geleid tot meer marktgerichtheid in de branche, maar onvoldoende bijdrage heeft geleverd aan het hoofddoel: het vergroten van de afzet. Dit ondanks grote financiële investeringen in m.n. het magazine.

Andere invulling: consument centraal
"Om die reden kiezen we ervoor om de ondersteuning van leden op het vlak van promotie anders in te gaan richten", aldus het VBW. "In het afgelopen jaar is er diepgaand onderzoek gedaan naar de verschillende typen consumenten en bekeken hoe zij (het liefst) bloemen en planten kopen."

Het VBW kwam tot een zevental consumentgroepen, waaronder er voor de bloemist twee in het bijzonder uitspringen: de ‘Stijl-klant’ en de ‘Gezelligheid-klant’. Om deze groepen goed te kunnen bereiken, gaat VBW nadrukkelijker inzetten op persoonlijke/lokale ondersteuning.

bron: VBW

Publicatiedatum: