Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Royal FloraHolland gaat samenwerking aan met BGI

Royal FloraHolland (RFH) wordt 'Fördermitglied' bij het Verband des Deutschen Blumen Gross- und Importhandels (BGI). Met dit lidmaatschap wil RFH zich samen met partners inzetten voor de ontwikkeling en stimulering van de Duitse markt. Dat heeft RFH afgelopen weekend aangekondigd bij de Verbandstag van BGI in Essen.

Gezamenlijk initiatieven ontplooien
De samenwerking moet men zien als een oproep aan de Duitse handelspartijen gezamenlijk initiatieven op gebied van marketing te ontplooien. Op de bijeenkomst hield Lucas Vos een presentatie, waarin hij een vergelijking trok met de boekenmarkt. Daarin worden jonge consumenten vaak niet meer op de traditionele manier benaderd, maar daarentegen aangesproken en getriggerd met e-books. Een vergelijkbare benadering zou hij ook voor de handel in bloemen en planten voor ogen hebben, aldus een woordvoerder van FloraHolland.

Het lidmaatschap van RFH aan de BGI betreft dan ook een soort formalisering van de onderlinge relatie: het lidmaatschap maakt meedenken mogelijk. Ook zou dit aansluiten bij andere, vergelijkbare samenwerkingen, die de bevordering van de sierteeltsector moeten dienen. Denk aan de samenwerking met Florint of met het ‘Floriculture Sustainability Initiative’.

Impuls
Duitsland is de belangrijkste afzetmarkt voor de kwekers van RFH. BGI zet zich in voor de belangen van sierteeltpartijen op de Duitse markt en heeft geen winstoogmerk. De brancheorganisatie heeft als doel het optimaal laten functioneren van deze sector in Duitsland.

Een samenwerking is volgens beide partijen gewenst, omdat de Duitse markt behoefte heeft aan een impuls. De consumentenuitgaven stijgen al jaren niet. De jonge consument blijft achter en er zit ook geen groei in de exportpositie van RFH in Duitsland, terwijl die in andere landen wel toeneemt. Een belangrijk speerpunt voor BGI is het aanjagen van de consumentenbestedingen en het algemene belang dat BGI nastreeft past ook goed bij het neutrale karakter van Royal FloraHolland.

Gezamenlijk belang
Royal FloraHolland gaat de markt in Duitsland niet op eigen kracht bewerken. “Wij blijven rolvast en dat betekent dat we als neutrale marktplaats kwekers en handelsbedrijven optimaal willen ondersteunen,” legt Lucas Vos, CEO van Royal FloraHolland, uit. “Ons gezamenlijk belang is een gezonde Duitse markt en daar willen we samen aan werken met partijen waarvoor dat ook een drijver is.”

Publicatiedatum: