Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rob Brussee

Compleet assortiment rozen en exclusieve zomerbloemen schittert in Cash & Carry Van der Deijl

Tholen - Tot drie jaar geleden had Van der Deijl eigen kwekerijen in Ethiopië en Ecuador. Die werden verkocht en het bedrijf ging verder als Van der Deijl Import, dat klanten voorziet van de mooiste rozen en zomerbloemen uit Afrika en Zuid-Amerika en op Rijnsburg een cash & carry runt. "Nu heeft iedereen dat eerste wel gelezen, maar ik ben bang dat we vervolgens een beetje in de vergetelheid geraakt zijn", vertelt Rob Brussee, mede-eigenaar van het bedrijf. "Maar hé, we zijn er nog, we zitten hier in Rijnsburg in de oude importhal (L 1.01) en hebben mooie handel die elke dag voor iedereen te koop is."

Natuurlijk is er het nodige veranderd en wel primair in het assortiment. "In volume zijn we niet gegroeid, wel in de breedte", vervolgt hij. "We hebben een breed assortiment rozen vanuit Ecuador en met straks ook een importlijn vanuit Kenia zijn we in dat verhaal aardig compleet. Daarnaast hebben we van eind oktober tot mei een mooi assortiment zomerbloemen vanuit Zimbabwe, dat we aldaar in opdracht laten kweken. Denk aan zaaigoed als Bupleurum of Nigella of vaste planten als Sanguisorba en Clematis."

Webshop even dicht
De cash & carry draait naast de webshop, die Van der Deijl misschien al wel vijftien jaar geleden lanceerde. "We waren een van de eersten met een webshop en zijn wat dat betreft echt niet van de oude stempel. Tegelijkertijd kom ik nog uit een tijd van "niet gebeld is niet besteld". Oftewel, het persoonlijk contact met de klant en met het product is voor ons altijd belangrijk geweest. We gaan de komende tijd een proef doen en de webshop overdag tussen 10 en 13 uur een paar uurtjes dichtdoen. In de tussentijd is alles volledig beschikbaar voor de koper in de box, die daarvoor en daarna uiteraard ook welkom is, maar dan het gebruikelijke risico heeft dat producten al verkocht zijn."

Bloemen zijn geen plastic bekers
Dat persoonlijk contact is belangrijk en heeft een component die volgens Rob uniek is aan de bloemenhandel. "Bloemen zijn geen plastic bekertjes, het leeft en er zit altijd een stukje passie in. Ik kan na al die jaren nog steeds genieten van een paar mooie bloemen en dat kunnen mijn klanten ook. Dankzij de webshop en de grotere volumes van weleer hadden we het geheel best aardig geautomatiseerd. Nu doen we weer meer met de hand en in alle eerlijkheid, eigenlijk is dat best wel leuk. Je kunt sneller schakelen, je bent meer bezig met je product, je ziet veel meer en je kunt je ook veel meer verplaatsen in je klant. "Dit zou wel wat voor die kunnen zijn", "ik moet die even een por geven straks, want wat ik nou binnen heb, is echt heel mooi", "even laten weten dat dit er al is", dat soort gedachten heb je veel vaker als je ze fysiek door je handen laat gaan."

Tijden veranderen
Maar tijden veranderen, weet Rob, en met ruim drie decennia bloemenhandel op de teller kan hij erover meepraten. "De jonge generatie staat er anders in dan wij", besluit hij. "Niet beter of niet slechter, maar anders. Dat zie je in van alles: in mentaliteit, in koopgedrag, in ideeën en verwachtingen ten aanzien van de handel en de maatschappij. Wij kunnen dat bijvoorbeeld wel mooi vinden, die webshop even dicht, maar misschien zijn we dan wel hopeloos ouderwets. Hoe dan ook willen wij ermee laten zien dat we er zijn en dat iedereen dagelijks bij ons terecht kan voor een groot, uniek en kakelvers assortiment bloemen."

Voor meer informatie:
Van der Deijl
Rob Brussee
Herenweg 100-102
2201 AL Noordwijk
Tel.: +31 (0)71 366 0614
Rob@vanderdeijl.nl
www.vanderdeijl.nl