Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mats Boots, Brilliant Dutch

Geverfde tulpenbol komt steeds beter uit de verf

Tholen - “De bloembollenmarkt is toe aan vernieuwing en met dit nieuwe tulpenconcept slaan we een weg in die nog niet bewandeld wordt.” Dat zegt Mats Boots (Brilliant Dutch), die eind vorig jaar samen met zijn broer Dave een nieuw cadeau item op de markt zette: de geverfde tulpenbol. Inmiddels kan de consument het op tal van plaatsen kopen, liggen er verschillende nieuwe ideeën op de plank en activiteiten in het verschiet, en is er interesse uit de verste landen. Een update



Geverfde bollen
Op dunne plastic pennen worden een aantal bollen in de vorm van een hart geprikt. De bollen zijn liefdes rood (rode bloem) en goud (hart van goud, gele bloem) , omdat ze zo geverfd zijn, maar kunnen ook andere kleuren hebben. Op voorwaarde dat de kleur van de tulp correspondeert met de kleur van de verf, kunnen zo ook allerlei andere ‘schilderijen’ gemaakt worden. Het daadwerkelijk bijzondere zit hem daarbij in de verf. Zoals Mats eerder uitlegde, moet deze zuurstof doorlatend, watervast en duurzaam zijn. Hier ging een jarenlang traject aan vooraf, maar nu begint dat vruchten af te werpen.

Ter illustratie: een timelapse van het hart

Leuk opgepakt
Dat blijkt wel uit de interesse die de gebroeders uit alle hoeken van de wereld bereikt. Naar eigen zeggen hebben mensen met belangstelling zich gemeld uit o.a. uit Brazilië, Polen, China, Japan en Duitsland. Daarnaast is een samenwerking met Bakker.com beklonken en zijn de eerste orders in Engeland verkocht. Aldaar doen vooral de (liefdes) harten in rood en goud het goed, vertelt Mats.

“En dan worden de harten ook verkocht op het Waterloopplein in Amsterdam. Dat is natuurlijk mooie promotie, met al die toeristen. En over promotie gesproken: aankomend jaar heeft Keukenhof het thema ‘Romantiek’ gekozen. Wij hebben ons natuurlijk gemeld en hopen dat we samen iets kunnen doen: een betere promotie van het liefdes tulpen hart is er niet!"



Nieuwe ideeën
Maar om nu achterover te gaan zitten, daar is het te vroeg voor. “Volgend jaar, seizoen 2018/2019 gaan we uitbreiden met waterbroei van narcis en hyacint, ook op de harten bakjes, in de vlaggenvormpjes en in de ronde bakjes. Dat wordt weer een nieuw avontuur: het product groeit en bloeit anders en stelt andere eisen aan de verf.

Voor meer informatie:
Brilliant Dutch
Mats Boots
M: 06-21336858
E: info@brilliantdutch.com
www.brilliantdutch.com
Publicatiedatum: