Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Plantion goed alternatief voor bloemistenklok Naaldwijk'

Het sluiten van de bloemistenklok Naaldwijk is 'een zure appel voor de mensen die er hard aan getrokken hebben om van deze klok een succes van te maken'. Dat meldt Plantion in een statement op de website nav deze gebeurtenis. 'Voor bloemisten en andere detaillisten die nu een mogelijkheid zoeken om fysiek en online in te kopen, is Plantion een goed alternatief.'

Bloemisten naar Plantion?
Plantion houdt rekening met enige toeloop van bloemisten uit het Westland, net zoals dat het geval was na de sluiting van Bleiswijk in 2014. Daarbij is Plantion zich ervan bewust dat bloemisten niet zomaar voor een andere inkooplocatie kiezen. Aspecten als afstand, cultuur en assortiment kunnen daarbij een rol spelen. Ook kan sluiting van Naaldwijk betekenen dat bloemisten ervoor zullen kiezen om voortaan alleen online in te kopen.



Graag in gesprek
Plantion kan zich voorstellen dat er kopers zijn die zich in de ontstane situatie niet meer op hun plek voelen. Met de bloemist die behoefte heeft aan een marktplaats met zowel fysieke en online inkoopmogelijkheid, een compleet assortiment en persoonlijk contact gaat Plantion graag in gesprek. Voor bloemisten die deze kenmerken belangrijk vinden, staan de deuren in Ede open.

Strategie Plantion 2017-2020
Aan het begin van 2017 heeft Plantion haar strategie voor de komende jaren bepaald. In het MLTP 2017-2020 (middellange-termijnplan) staat de bloemist centraal. De focus van Plantion is en blijft op snelheid van handelen, lokale kennis en persoonlijke aandacht. Vanuit deze kernwaarden hieruit wil Plantion de bloemist bedienen met een fysieke marktplaats en begeleiden naar een toekomst waarin digitale inkoop en communicatie een steeds grotere rol spelen.

Missie en visie 2025
Kijkend naar de verdere toekomst, wil Plantion zich door ontwikkelen tot de belangrijkste marktplaats in West-Europa voor bloemisten en andere inkopers die de specifieke meerwaarde van Plantion herkennen en waarderen. Snelheid van handelen, kennisdeling en een individuele benadering zijn daarbij belangrijk. Plantion wil ook in de toekomst de verbindende schakel zijn tussen kwekers en kopers, met fysieke en onlinemogelijkheden voor in- en verkoop.

One-stop-shopping
Voor bloemisten en andere inkopers is Plantion de ideale marktplaats. Zij kunnen op één centraal gelegen locatie terecht voor dagverse snijbloemen, kamerplanten en perkgoed (klok), visueel aantrekkelijke tuinplanten (groencentrum) en winkelmaterialen en -accessoires (groothandelscentrum). Voor het bestellen van grote partijen biedt het bemiddelingsbureau goede oplossingen. Online inkopen op de veilingklok is mogelijk via Kopen Op Afstand en klokvoorverkoop, terwijl specifieke of aanvullende producten ingekocht kunnen worden via Plantion Digitale Marktplaats (dm.plantion.nl).

Zien, voelen, ruiken
Bloemisten komen graag naar Plantion. Om in te kopen, maar ook om inspiratie op te doen. In de intieme sfeer van de marktplaats ontmoeten zij collega’s, worden ontwikkelingen in de markt besproken en zien, voelen en ruiken ze het assortiment. Ook dankzij productpresentaties, experiences en workshops blijft het de moeite waard om Plantion regelmatig fysiek te bezoeken.

bron: Plantion
Publicatiedatum: