Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
nieuwe bloemenvoeding

"Schuin afsnijden verleden tijd"

'Schuin afsnijden' is misschien wel de bekendste zin uit het bloemistenvak. Als het aan de leveranciers van het nieuwe middel Mijn Bloemist-snijbloemenvoedingslijn ligt, is dat verleden tijd. Ze introduceren voeding waarbij het niet meer nodig is de bloemen aan te snijden bij het op de vaas zetten.

Het middel is ontwikkeld door brancheorganisatie VBW, steekschuim- en bloemenvoedingproducent Smithers-Oasis (OASIS Floral- en Floralife products) en bloemisterijgroothandel Alflora ligt, is. De voeding wordt aangeboden in liquid sticks en navulflesjes en bestaat uit Floralife Express.


Chris Martens (l) overhandigt de eerste zakjes en flesjes uit de Mijn Bloemist-bloemenvoedingslijn aan Bram Rijkers (m) en Theo van Mullem (r).

Promotielabel
Mijn Bloemist is het promotielabel van VBW. Met behulp van het label kunnen aangesloten leden zich lokaal als bloemenvakman profileren. “Het aanbieden van bloemenvoeding bij de verkoop van bloemen, behoort wat ons betreft tot de standaard activiteiten van de bloemist. Daarmee laat je zien een vakman te zijn die zijn vak verstaat”, aldus Bram Rijkers, beleidsmanager bij VBW. “We zijn dan ook trots dat we samen met onze partners Smithers-Oasis en Alflora een unieke en onderscheidende bloemenvoedingslijn voor onze leden op de markt kunnen brengen.”

Chris Martens, managing director van Smithers-Oasis Benelux vult aan: “De voeding bestaat uit het revolutionaire Floralife Express. Dankzij de samenstelling hoeft de consument de bloemen niet langer aan te snijden bij het op de vaas zetten, waardoor een belangrijke aankoopbarrière wordt weggenomen. Een doorbraak”. Theo van Mullem, salesmanager van Alflora besluit: “De voeding is exclusief verkrijgbaar in al onze Nederlandse filialen en wordt aangeboden in boeketzakjes en navulflesjes voor consumenten. We geloven dat de verkoop van navulflesjes extra omzet kan genereren voor bloemisten”.

Op vertoon van een eerder dit jaar ontvangen VBW Waardecheque, kunnen VBW-leden een gratis proefpakket ophalen bij Alflora.

Voor meer informatie:
www.vbw.nu
www.alflora.nl
www.oasisfloral.com
Publicatiedatum: