De keuze voor de nieuwe Scania’s is naar eigen zeggen weloverwogen. "Gedurende een jaar heeft De Winter zowel een trekker als een bakwagen demo in gebruik gehad. Het rijcomfort en het lage brandstofverbruik hebben daarna de doorslag gegeven. De lagere CO2 uitstoot van de moderne trucks helpt ons bij het realiseren van haar MVO-doelstellingen."
De totale order van negentien voertuigen omvat zowel trekkers als bakwagens. De trekkers zijn alle uitgerust met de P-slaapcabine en de 410 pk SCR-only motor. De bakwagens krijgen de P-dagcabine en de 360 pk 9-liter motor eveneens SCR-only. De cabines hebben alle de normale dakhoogte en bieden de chauffeurs een goede mix van comfort en veiligheid. De P-cabine is ongeëvenaard in de markt v.w.b. het zicht rondom en het verkleinen van de dode hoek. De Winter opereert als specialist in agrologistiek veel op veilingterreinen en andere locaties waar optimaal overzicht belangrijk is.
De nieuwe moderne voertuigen zijn alle ‘connected’ en bieden De Winter uitgebreide beheersinformatie om de inzet van de trucks zo duurzaam mogelijk te maken. Bij de aflevering van de vrachtauto’s maakt het bedrijf gebruik van de gratis chauffeurstraining.
De Winter Logistics beschikt over een eigen vloot van 70 trekkende eenheden en biedt werk aan ca. 275 medewerkers.