FlorAccess haalt 750.000 euro financiering op
Geen voorraad, versere producten
De klanten van FlorAccess zijn tuincentra, groothandelaren en cash & carry’s in Europa. Zij kopen via de website floraccess.com rechtstreeks in bij meer dan 80 topkwekers in Nederland. FlorAccess houdt geen eigen voorraad aan. “Alle voorraad staat bij de kweker, hierdoor zijn onze producten zeer vers” aldus Ewoud Goorts, CEO van FlorAccess. “Door producten rechtstreeks van de kweker naar de klant te brengen, blijven de operationele kosten laag. Dit kostenvoordeel geven wij direct door aan onze klanten die daardoor een grotere marge overhouden”.
Vertrouwde handel, online gebruiksgemak
FlorAccess stelt het online gebruiksgemak en ontzorgen van de inkoper centraal. De ervaring moet optimaal zijn en inkopen moet 24 uur per dag kunnen, 7 dagen per week. Via PC, laptop, tablet, of mobiel. Tom Hogewind, CTO van FlorAccess: “Onze technologie is hoogwaardig maar het moet simpel en gebruiksvriendelijk zijn. Dat is voor ons het uitgangspunt”. De website floraccess.com leidt inkopers in enkele muisklikken naar de door hen gezochte producten en handelt geplaatste orders en bijbehorend betalingsprocessen af op een manier zoals men die tegenwoordig gewend is van succesvolle consumentenwebsites als bol.com en Coolblue.
FlorAccess vereenvoudigt niet alleen het inkoopproces maar garandeert bovendien de kwaliteit van de producten. Daarnaast regelt FlorAccess de logistiek, karren-administratie en de financiële afwikkeling. Bestellingen gaan per laag. Daarnaast biedt FlorAccess een uitgebreid assortiment mixlagen voor de kleinere inkoper.
Verdere groei in kernmarkten Engeland, Duitsland, Frankrijk
FlorAccess heeft een snel groeiende schare gebruikers in binnen -en buitenland en verwacht binnenkort enkele grote nieuwe klanten aan te sluiten op het platform. Focus van het bedrijf ligt op verdere groei in de omringende landen. Met de aangetrokken investering zal FlorAccess haar positie verder uitbreiden, onder andere voor het inrichten van logistieke hubs, verdere optimalisatie van het platform en versterking van het team.