Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sierteeltketen aan tafel tijdens Sion’s Flower Dinner

Phalaenopsis-veredelaar Sion in De Lier opende maandagavond traditiegetrouw haar jaarlijkse Flower Trials met het Exclusive Flower Dinner voor de gehele sierteeltketen. In het bedrijf van de orchideeënveredelaar waren alle schakels aan tafel te vinden: consumenten, kwekers, bloemisten, tuincentra, supermarkten, handel, stylisten en bloggers. Ruim 160 genodigden genoten van een 5-gangen diner tussen de orchideeën. Iedere gang was geïnspireerd op de kleur van een van Sion’s Top Models.



Betekeniseconomie: geluk als grootste goed
Er is enorm veel gaande in de wereld en het gedrag van consumenten verandert mee. Maar wat zijn deze veranderingen nu eigenlijk en hoe kun je daar als bedrijf op anticiperen? Tijdens het plenaire gedeelte was er veel aandacht voor de betekeniseconomie en het bouwen van betekenisvolle merken. Onder leiding van futuroloog Jacintha Scheerder (We Future) namen spreeksters Miranda van Kester (Mirakuleus) en Silke Tijkotte (Let it grow) de toehoorders mee in de toekomst. In de betekeniseconomie is geluk het grootste goed. En welk product past er nu beter bij emoties en het verbinden van mensen dan bloemen en planten? Wees daarom relevant voor de consument door als bedrijf échte betekenis te geven aan je product of merk. Aan de hand van vele aansprekende cases en concepten werden de toehoorders uitgedaagd om de vertaling naar de eigen praktijk te maken. De algemeen gedeelde conclusie naderhand aan tafel: ‘We hebben als sierteeltsector binnen de betekeniseconomie goud in handen, laten we dat verzilveren!’.



Embrace the beauty of Orchids
Onder het thema ‘Embrace the Beauty of Orchids’ heeft de veredelaar dit jaar een heuse ‘beauty wereld’ gecreëerd. Vakgenoten doen inspiratie op in de meest exclusieve beauty salon, een fraai beauty resort en een sportieve fitnessomgeving. Directeur Eric Moor: ‘Namens Sion inspireren we de partijen graag: zó kun je de phalaenopsis presenteren als bloemist, zó als tuincentrum en zó als super- of bouwmarkt. Er is zo enorm veel mogelijk met ons product’.



Tijdens de Flower Trials is Sion dagelijks geopend: van maandag 12 tot en met vrijdag 16 juni van 8.00 tot 18.00 uur. Zaterdag 17 juni van 8.00 tot 12.30 uur. De toegang is voorbehouden aan vakgenoten.



Voor meer informatie:
Sion
www.sion.eu
Publicatiedatum: