Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Cyberflora introduceert nieuw tijdperk digitale beurzen

Carlos Hong is een kleine Colombiaanse ondernemer met een creatieve en nieuwsgierige geest. Het bedrijf dat hij een decennium geleden oprichtte - Trade Missions & Show Management LLC (TSM) -bekend om zijn innovaties op het gebied van digitale marketing, is verantwoordelijk voor de Cyberflora Show 2017, de eerste virtuele beurs van siergewassen ter wereld. Wij spraken met de Colombiaanse zakenman over de details van dit baanbrekende evenement.


 
Waar komt het idee van een virtuele sierteeltbeurs vandaan?
Het is algemeen bekend dat Colombia, na Nederland, de op één na grootste exporteur van bloemen ter wereld is. Colombiaanse bloemenkwekers verkopen hun producten wereldwijd en veel van hun commerciële succes is gebaseerd op hun deelname aan specialistische internationale beurzen. Om deze reden ging ik geloven dat ik, met de hulp van anderen, met bloemenkwekers zou kunnen werken om hen een nieuw handelsplatform te bieden op basis van nieuwe technologieën.

Wat is Cyberflora precies?
Cyberflora Show is een vakbeurs, maar anders, omdat het een virtuele beurs is. Er is hierbij geen fysieke ontmoeting nodig. Het is een nieuwe sociale zakelijke ervaring op basis van de huidige interconnectiviteitssystemen die de nieuwste 3D-technologieën en avatars gebruikt om exposanten en internationale kopers van siergewassen de mogelijkheid te bieden om de nieuwe producten, trends en diensten te promoten en leren kennen die verband houden met de toeleveringsketen van Colombiaanse bloemen, siergroen en siergewassen.

Is het moeilijk om een virtuele beurs te promoten?
Enigszins. Maar dat is wel te verwachten, doordat het onbekend is. Nieuwe technologieën genereren angst en twijfel, vooral als het gaat om het doordringen tot sterk verankerde traditionele markten en generaties die huiverig zijn voor verandering. Het ligt wat lastiger voor de ‘babyboom’ generatie die hun toespraken nog steeds aan hun secretaressen dicteren en nog steeds niet geloven dat de nieuwe technologieën relevant zijn voor hen.

Wat zijn uw verwachtingen?
We willen vooral innoveren. Het is belangrijk om te benadrukken dat Cyberflora Show de eerste virtuele siermarkt ter wereld zal zijn. Daarnaast willen we effectieve commerciële contacten leggen door realtime communicatie binnen onze doelgroepen om de verkoop van Colombiaanse sierproducten via internet gestuurde apparaten zoals smartphones, tablets of computers te verhogen.

Wat is efficiënter in de wereld van vandaag, een fysieke ontmoeting of een virtuele beurs?
Beide. De digitale wereld sluit de echte wereld niet uit en omgekeerd. Het zijn gewoon verschillende handelsplatforms voor kopers met verschillende behoeften en verwachtingen. De nieuwe internationale trends zijn echter op de digitale wereld gericht, wat markten meer flexibiliteit en vooral zichtbaarheid en toegankelijkheid geeft in zowel praktische als economische zin. In de virtuele wereld hebben we al complete winkelcentra.

Een afsluitende opmerking?
Zonder Steve Jobs waren we waarschijnlijk op een typemachine blijven typen. Maar de realiteit is dat we vanaf een mobiele telefoon de rekeningen betalen, kleren kopen, zaken doen met collega's over de hele wereld, onze vliegtickets bevestigen en zelfs boodschappen doen.

Voor meer informatie:
cyberflorashow.hyperfair.com
Publicatiedatum: