Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerste editie Let it Grow’s Greenhouse Festival trekt bijna 4.000 bezoekers

De eerste editie van Let it Grow’s Greenhouse Festival trok afgelopen zondag meer dan 3.750 bezoekers. Niet eerder werd een festival dat draait om urban green living in Nederland zo goed bezocht. “Ik kijk zeer tevreden terug op deze dag. Ons doel was de bezoekers te laten ervaren hoe bloemen en planten bijdragen aan een gezonder en gelukkiger leven in de stad. En dat is gelukt”, zegt Silke Tijkotte, oprichter van innovatieplatform Let it Grow.



Instagramkunst en planten die licht geven
Voor een dag veranderde het Amsterdamse Transformatorhuis in een groene en kleurrijke oase, waar van alles te beleven viel. Zo vond je er onder meer een plantenmuseum, groene start-ups, een pop-up expositie met Instagramkunst van De Hortus Botanicus, planten die energie opwekken en presenteerde kunstenaar Elspeth Diederix haar plan voor een gloednieuwe bloemenpluktuin. Ook kon je aanschuiven bij verschillende workshops, kwam je in lezingen meer te weten over de stad van de toekomst, waren er shop-in-shops van plantenwinkel Wildernis en boekhandel Athenaeum en kon je met al je prangende vragen over het effect van bloemen en planten terecht bij de dokters van de wetenschapsbalie Greeny Leaks.



Let it Grow zoekt nieuwe startups
“We hadden niet verwacht zóveel bezoekers te trekken. De populariteit van dit festival laat zien dat er een grote markt is voor bewuste stedelingen met interesse in groen. Mede door dit succes en deze enorme vraag vanuit de markt heeft Let it Grow besloten om in 2017 haar Incubatie Programma voor de tweede keer te organiseren. In de eerste editie begeleidden we vijf maanden lang zeven startups in hun groei en ontwikkeling. We gaan op zoek naar nieuwe startups die op een innovatieve manier met bloemen en planten werken, met als doel om consumenten te voorzien in hun behoeften”, aldus Tijkotte.



Op 10 mei worden de details over het volgende Incubatie Programma en de bijbehorende criteria bekend gemaakt. Ondernemers die op innovatieve wijze met bloemen en/of planten het stadsleven positief beïnvloeden kunnen zich inschrijven.



Bekijk de aftermovie van Let it Grow's Greenhouse Festival

bron: Let it Grow

Publicatiedatum: