Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ronald Teerds, FloraHolland

Handel gaat nu echt de cloud in

Van klokevolutie naar platformrevolutie. Dat is in een notendop de richting die Het Nieuwe Veilen heeft gekozen. Om de marktplaats van de toekomst in te richten, zijn er volgens programme director Ronald Teerds drie grote veranderingen nodig.



Ronald Teerds: "De eerste verandering waar we aan werken, is het realiseren van een 24/7 online transactieplatform. Dat zorgt voor optimale transactiemogelijkheden en maximale ondersteuning in prijsvorming. Daarnaast komt er een landelijke, virtuele ochtendklok in Aalsmeer en Naaldwijk. Daar zijn de tribunes op termijn dus overbodig. Op de andere locaties blijft een aantal fysieke klokken bestaan tegen betaling. We gaan toe naar een wereld waarin digitaal de standaard is. Natuurlijk brengen we daarvoor de randvoorwaarden op orde: kwaliteit van informatie is belangrijker dan ooit."


Ronald Teerds (beeld genomen uit een video, waarin Teerds kwekers eerder dit jaar opriep mee te komen praten op de regiobijeenkomsten)

Fijnmazigheid zet door
"We gaan kwekers en klanten faciliteren in logistieke fijnmazigheid. We zien in de sector steeds kleinere besteleenheden en dus een duurder en complexer logistiek proces, zowel bij de klok als bij de directe stromen. Onze voorspelling is dat de trend van fijnmazigheid van bestellingen verder doorzet. Met behulp van robotisering gaan we dat efficiënter organiseren.

Martkplaats in de virtuele wereld
Daarbij streven we naar een spreiding van volume om de kosten laag te houden. Die drie stappen gaan ons helpen om een marktplaats te zijn in de virtuele wereld. Een plek waarbij heel veel leden en klanten kunnen aansluiten om te zorgen dat bloemen en planten nog verder de wereld in gaan. En dát is waar het nu om draait."

bron: Royal FloraHolland

Publicatiedatum: