Jacqueline Doornekamp, projectmanager namens de kwekerscoöperaties van seizoensbloemen en Alstroemeria: “Waar speciale dagen als Valentijn en Moederdag automatisch geassocieerd worden met bloemen, liggen er op andere momenten in het jaar ook volop kansen voor bloemisten. Binnen de campagne 365dagenbloemen zoeken we nadrukkelijk de samenwerking met bloemisten om extra verkoopmomenten te creëren. We zijn blij dat Fleurop Nederland speciaal voor Burendag een boeket met onder meer Dahlia en Violier heeft ontwikkeld. De oranje kleurstelling is niet alleen onze nationale kleur, maar staat tevens symbool voor vrolijkheid, warmte en gezelligheid. In het seizoensboeket zijn Alstroemeria’s toegevoegd omdat de zes bloemblaadjes verwijzen naar waardevolle buureigenschappen als begrip, humor, geduld, medeleven, daadkracht en respect.” Om het Nationale Burenboeket van Fleurop nadere bekendheid te geven is een consumentgerichte pr-campagne gestart. Na afloop van Burendag wordt er geëvalueerd en gekeken naar eventuele vervolgen.
Burendag
Het doel van Burendag is om het goede contact met de buren te vieren of om juist nader kennis te maken met elkaar. Het uitgangspunt is dat buurten leuker, socialer en veiliger worden als buren elkaar ontmoeten en zich samen inzetten voor hun directe woonomgeving. In heel Nederland organiseren het Oranjefonds en Douwe Egberts diverse activiteiten om buren meer met elkaar te verbinden.